Pierde meciul vieţii datorită unui gest de fairplay

8

Iubitorii golfului au fost, duminică 18 aprilie, martorii unei competiţii încheiate într-o manieră complet neobişnuită, relatează CNN. Englezul Brian Davis a pierdut play-off-ul turneului US PGA, după ce singur i-a anunţat pe arbitri că a încălcat regulamentul.

Deși nu observaseră greșeala lui Davis, arbitrii l-au penalizat, fapt ce i-a oferit adversarului său, Jim Furyk (numărul 6 mondial), şansa de a se departaja decisiv. Davis a pierdut astfel nu doar finala, ci și marele premiu de un milion de dolari. La încheiere, englezul a declarat că şi-a dorit foarte mult să câştige, dar că „nicio victorie nu are valoare atâta vreme cât asupra ei atârnă un nor”.

Nimeni nu se aştepta ca Davis să se autoreclame, cu atât mai mult cu cât era conştient că un astfel de gest îl poate costa victoria. Ocupantul locului I, Furyk, a declarat că nu îşi dorea să câştige meciul în acest fel. „În mod evident, este o pierdere grea pentru el”, a mai spus Furyk, referindu-se la Davis. „Respect şi admir ceea ce a făcut.” Deşi participă de mai mulţi ani în această competiţie, Davis nu a fost niciodată atât de aproape de victorie.

În golf, atingerea oricărui alt obiect decât mingea în timpul executării loviturii este penalizată. Davis l-a informat pe arbitrul Slugger White că are impresia că lovitura nu a fost corectă. Competiţia a fost întreruptă pentru vizionarea înregistrării. La reluarea cu încetinitorul s-a observat că Davis avea dreptate, crosa atinsese un fir de iarbă care se mișcase aproape imperceptibil. După ce i-a consultat pe colegii săi, arbitrul a conchis că a existat o încălcare a regulamentului, penalizându-l pe Davis cu două lovituri.

Făcând aluzie la scandalurile recente, în care a fost implicat legendarul Tiger Woods, antrenorul actual al lui Davis, Gary Evans, a apreciat gestul elevului său stau ca o dovadă că standardele jocului sunt în continuare intacte.

În lumea sportului, adesea jucătorii profită de neatenţia arbitrilor, cel puţin din pricina implicaţiilor financiare şi a implicaţiilor uriașe. Există însă și sportivi care înţeleg că, înainte de toate, merită să fii cinstit și să dai un exemplu. În februarie a.c., fotbalistul iranian Amin Motavassel Zadeh a preferat să întrerupă meciul aruncând mingea în afara terenului, deşi echipa sa se afla într-o poziţie favorabilă pentru a marca. Gestul său a fost motivat de faptul că portarul echipei adverse era căzut la pământ în urma unei accidentări. În urmă cu un an, Costin Lazăr, jucător la F. C. Rapid, îl atenţiona pe arbitrul care dictase un penalti în favoarea echipei sale că nu a fost faultat şi că lovitura de pedeapsă este incorectă.