Dezbatere aprinsă despre un argument inedit împotriva evoluţiei

152

O lecţie de biologie dintr-un manual şcolar de clasa a IX-a a stârnit ample controverse, după ce elevii dintr-o şcoală privată din Statele Unite ale Americii au fost învăţaţi că monstrul legendar din Loch Ness este un dinozaur.

O lecţie de biologie dintr-un manual şcolar de clasa a IX-a a stârnit ample controverse, după ce elevii dintr-o şcoală privată din Statele Unite ale Americii au fost învăţaţi că monstrul legendar din Loch Ness este un dinozaur.

Textul nu doar prezintă monstrul ca pe un animal care a supravieţuit potopului, ci şi ca un argument împotriva evoluţiei ştiinţifice a speciilor. Elevii şcolii creştine „Academia Eternităţii Creştine" din Louisiana vor învăţa că monstrul din Loch Ness este o creatură reală, posibil un plesiozaur, informează Herald Scotland. Faptul că încă mai există plesiozaur în lacul scoţian este prezentat drept o dovadă că dinozaurii n-au dispărut în cadrul unui proces evolutiv.

Criticile nu au întârziat să apară. Mai întâi, comunitatea ştiinţifică a reclamat faptul că monstrul din Loch Ness este un animal fictiv, făcând parte mai degrabă din folclorul scoţian. Cercetătorii sfătuiesc şcolile private creştine să folosească cărţile de biologie existente, nu să tipărească altele, precum aceasta pe care o consideră greşită din punct de vedere ştiinţific.

Şi organizaţiile creştine au reacţionat. Acestea, printre care şi Answers in Genesis, susţin creaţionismul în 7 zile literale, a câte 24 de ore. Deşi susţin acelaşi lucru ca şi şcoala americană, aceştia consideră că folosirea exemplului monstrului din Scoţia este un argument slab pentru creaţionism, doctrină care este susţinută de argumente solide şi credibile.