10 căi prin care poţi fi plin de energie întreaga zi

1481

A lucra la birou opt ore pe zi sau chiar mai mult, împreună cu stresul acumulat, mâncatul pe fugă sau la computer şi statul pe scaun ore în şir, pot fi obiceiuri surprinzător de nesănătoase. Însă stilul de viaţă nesănătos şi lipsa de vlagă pot fi combătute eficient prin zece căi simple.

1. În primul rând, asigură-te că ai energie, optând pentru o dietă sănătoasă şi începând cu un mic dejun consistent. Însă opţiunea în favoarea alimentelor sănătoase trebuie să fie o constantă a zilei, chiar şi la locul de muncă, deşi există o puternică tentaţie de a mânca pe fugă şi alimente mai puţin sănătoase.

2. Apoi, pregăteşte-ţi spaţiul de lucru astfel încât să fie ergonomic. O poziţie incomodă poate să afecteze în mod negativ încheieturile de la mâini, spatele, gâtul şi, cel mai important, coloana. În afară de un scaun potrivit, exersează permanent poziţia corectă la birou şi aşază tastatura în aşa fel încât munca să fie cât mai uşoară.

3. Dar un spaţiu ergonomic nu este suficient. Pentru ca să nu ne pierdem concentrarea şi energia, este bine să ne ridicăm frecvent de la birou şi să facem exerciţii fizice în reprize de maxim 5 minute. Oxigenul suplimentar, care ajunge astfel la muşchi şi creier, ne va ajuta să ne concentrăm mai bine şi să fim mai eficienţi.

4. Statul în faţa computerului are şi un alt dezavantaj: afectarea ochilor. Ochii roşii sau durerile de cap de la sfârşitul programului pot fi evitate prin pauzele menţionate mai sus, dar şi cu ajutorul unei perechi de ochelari cu protecţie.

5. În al cincilea rând, comunicarea cu colegii de muncă ne ajută să fim mai productivi şi să avem mai multă energie la finalul programului.

6. În plus, un nivel crescut de energie poate fi obţinut printr-un program de exerciţii fizice regulat efectuat după terminarea lucrului zilnic.

7. O a şaptea cale pentru a avea energie este cultivarea unor ritualuri personale, pe care să le folosim în avantajul nostru, ca de exemplu o pauză de ceai sau câteva momente de relaxare în timpul după-amiezei.

8. Pentru o zi eficientă, cei care nu dorm suficient în timpul nopţii pot încerca să aţipească 15-20 de minute în timpul zilei. O asemenea pauză fizică şi mentală este benefică pentru cei care au probleme de concentrare sau care resimt o stare accentuată de oboseală.

9. Un alt truc pentru a avea mai multă energie este să lucrezi inteligent, nu din greu. În timp ce a lucra din greu te solicită psihic şi fizic, a lucra inteligent (adică intens, în timpul orelor în care eşti cel mai eficient) te ajută să ai mai mult timp pentru hobby-uri.

10. În cele din urmă, pentru a rămâne eficient şi productiv, încearcă să termini tot ce trebuie să faci înainte de terminarea programului. Rareori a lucra mai multe ore este sinonim cu a lucra mai bine.