3 obiceiuri de adoptat pentru a fi sănătos pe timpul toamnei

246

Chiar dacă toamna și-a intrat în drepturi, iar temperaturile care au scăzut considerabil și vremea tot mai capricioasă nu te mai îmbie la plimbări lungi și activităţi în aer liber, asta nu ar trebui să te descurajeze în a-ţi păstra ritmul de viaţă activ și sănătos.

Iată câteva sfaturi pentru a-ţi proteja sănătatea pe timpul toamnei, oferite de dr. Roshini Raj, medic gastroenterolog și internist, absolventă a Școlii de Medicină din cadrul Universităţii New York și studentă la Harvard College, într-un articol pentru Huffington Post.

1. Păstrează-ţi programul de activitate fizică din vară. Chiar dacă se întunecă mai devreme afară și este mai frig, nu ar trebui să renunţi la exerciţiile fizice în aer liber, atât de benefice pentru sănătatea ta fizică și psihică. Îmbracă-te bine și ia preventiv cu tine o umbrelă și colindă parcul din apropierea casei pentru a te bucura de mirosul toamnei și de puţină mișcare. Dacă obișnuiai să alergi și vrei să păstrezi această rutină chiar dacă temperaturile de afară sunt mai scăzute acum, ai grijă să aloci mai mult timp încălzirii de dinainte, notează dr. Raj.

2. Ai grijă la ce mănânci. Avem tendinţa de a mânca alimente mult mai grase în timpul toamnei, decât vara, când pieţele sunt „inundate” de fel de fel de fructe și legume proaspete. Însă toamna aduce cu sine o mulţime de alimente delicioase, bogate în vitamine, minerale, fibre, antioxidanţi și alţi nutrienţi benefici sănătăţii.

3. Ai grijă de sistemul tău imunitar. Toamna apar neplăcutele viroze respiratorii, răceli și gripe. De aceea, este important să îţi aperi sistemul imunitar pentru a te feri de aceste boli contagioase. Ai grijă să te speli frecvent pe mâini, să dormi cel puţin 7-8 ore pe noapte, să adopţi (sau să îţi păstrezi) un program regulat de exerciţii fizice și să eviţi pe cât posibil stresul. Pentru a putea combate stresul, îţi recomandăm câteva metode eficiente pe care le poţi citi aici și aici.