5 super-alimente pentru luna aprilie

345

Venirea primăverii trebuie sărbătorită cu produse proaspete! Multe dintre fructele și legumele care sunt proaspete acum oferă multe beneficii datorită bogaţiei în fitonutrienţi și antioxidanţi, care se găsesc în cantităţi mai mari în primele recolte ale primăverii. Însă nu toate super-alimentele primăverii trebuie mâncate acum. În timp ce vremea se încâlzește, vom vedea produse mai bogate în elemente nutritive când ating vârful sezonului. Huffington Post a alcăuit o listă cu cinci alimente bune de mâncat acum.

Prima pe listă ar fi salata rucola. Deși nu este salata preferată a românilor, ne-am cam obișnuit cu ea, neavând alte sortimente de salată pe timpul iernii. În doar 100 de grame din această salată avem o porţie mare de vitamina A și C și aproape 16% din doza de calciu recomandată zilnic. Pentru că are un gust amărui, ar fi bine să o amestecăm cu alte frunze verzi.

Sparanghelul nu a reușit să intre încă în reţetele de bucătărie românești, din principalul motiv că este destul de scump. Merită însă consumat măcar de câteva ori primăvara, deoarece este o sursă bogată de vitamina A, C, E, fier, potasiu, dar și de proteine și multe fiber. Unele studii susţin că ajută la combaterea unor tipuri de cancer.

Ceapa verde și usturoiul verde, la fel ca și varietăţile pe care le găsim tot anul, luptă împotriva bolilor de inimă și a unor forme de cancer, datorită bioflavonoizilor și a sulfului.

Rubarba, ca și ceaiul verde și ciocolata neagră, conţine antioxidantul-minune catehina, care reduce riscul a cinci afecţiuni des întâlnite: accident cerebral, afecţiuni ale miocardului, afecţiuni ale sistemului digestiv, cancer și diabet. În plus, rubarba este bogată în vitamica C și K, potasiu și calciu.

Spanacul este bogat în vitamina A și C, dar și în fier, care ne dă mai multă energie. De asemenea, la fel ca alte legume verzi precum broccoli, varză, varză de Bruxeles, sparanghel, conţine folaţi, importanţi pentru femei însărcinate.