Patru obiceiuri nesănătoase la cină

57

Cina ar trebui să fie o masă uşoară, care să nu însumeze un număr mare de calorii şi o cantitate ridicată de grăsime. Mai mult anumite obiceiuri, precum uitatul la televizor în timp ce mănânci, pot fi dăunătoare sănătăţii tale. Află care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le comitem la cină.

Dacă ai sărit peste micul dejun, iar la prânz ai luat doar o mică gustare, probabil că, până seara, senzaţia de foame va creşte semnificativ. O masă bogată seara, însoţită de alte obiceiuri nesănătoase are efecte nefaste asupra organismului tău.

Dr. Lawrence J. Cheskin, directorul Centrului Hopkins pentru Managementul al Greutăţii (SUA) şi Melissa Lanz, fondatorul proiectului The Fresh 20, au enumerat pentru Huffington Post cele mai frecvente greşeli alimentare la cină şi au oferit sfaturi pentru a le evita pe viitor.

În primul rând, cina este o masă importantă, dar nu este cea mai importantă. De aceea este nevoie să eviţi mâncărurile bogate în calorii. O masă de până la 500 de calorii este potrivită pentru cină, atrag atenţia cei doi experţi.

De asemenea, pentru a evita mâncatul în exces seara, mănâncă doar porţia din farfurie și nu plasa „cratiţa" pe masă, la îndemână. Altfel, te expui tentanţiei de a mânca mult, nenecesar, spune Melissa Lanz. De asemenea, chiar dacă ai impresia că nu te-ai săturat, aşteaptă 10 minute înainte de a mai cere o porţie. S-ar putea ca senzaţia de foame să dispară.

Nu mânca în faţa televizorului! Acest obicei te va face să mănânci în neştire din cauza faptului că te vei concentra asupra imaginilor transmise de aparat, nu asupra activităţii de a mânca, informează Examiner. Un studiu efectuat de Universitatea din Massachusetts a arătat că, dacă mâncăm în faţa televizorului, riscăm să consumăm chiar şi cu 288 de calorii mai mult decât în cazul în care acesta nu funcţionează, arată publicaţia Health.

Un alt obicei nesănătos enunţat de cei doi nutriţioniști este cina în oraş, din cauza faptului că unele feluri pot avea un conţinut bogat de sare, zahăr, grăsimi şi calorii. De asemenea, ei recomandă folosirea cu moderaţie a sării şi eliminarea din meniul de seară a deserturilor pline de zahăr şi calorii.