5 reguli de aur pentru sănătatea inimii tale

657

Un stil de viaţă sănătos, bazat atât pe o dietă potrivită şi activitate fizică, dar şi pe vizite periodice pentru control la medic au un aport semnificativ pentru sănătatea inimii tale. Vezi care sunt cele mai importante reguli pe care să le aplici, astfel încât să te fereşti de bolile cardiovasculare.

Bolile cardiovasculare sunt responsabile pentru aproximativ 60% din totalul deceselor înregistrate în România, se arată în raportul făcut public în 2012 de Societatea Europeană de Cardiologie, notează Ziare.com. Aceste statistici îngrijorătoare ar trebui să ne facă mult mai atenţi în ceea ce priveşte factorii de risc ce ar putea contribui la dezvoltarea afecţiunilor inimii.

Iată în continuare, câteva reguli de aur pentru sănătatea inimii tale, întocmite de publicaţia Health.

1. Renunţă la cereale rafinate şi alege cereale integrale. Dr. Nancy Trygar Artinian, directorul Centrului de Cercetare a Sănătăţiii din cadrul Universităţii de Asistente Wayne State din Detroit, încurajează consumul de cereale integrale, notând faptul că, spre deosebire de cele rafinate, acestea conţin multe fibre şi nutirenţi care ajută la scăderea colesterolului.

2. Mergi la doctor pentru testarea nivelului de colesterol. Există riscul de a avea un colesterol ridicat şi de a nu avea niciun simptom care să sugereze acest fapt. De aceea, Asociaţia Americană pentru Inimă (AHA) recomandă adulţilor de peste 20 de ani să efectueze un astfel de test o dată la cinci ani.

3. Fă mişcare. Doar 30 de minute de exerciţii fizice la un nivel moderat, în cât mai multe zile ale săptămânii, este o metodă nemaipomenită de a micşora riscul de dezvoltare a bolilor cardiovasculare, susţine AHA.

4. Citeşte eticheta produselor înainte de a le cumpăra. Evită acele produse care au un număr mare de calorii notat pe etichetă, dar şi cele cu un conţinut bogat de sodiu sau grăsimi saturate, ne sfătuieşte dr. Artinian.

5. Mănâncă fructe, legume şi alte produse sărace în grăsimi. Fructele şi legumele sunt o sursă valoroasă de vitamine şi fibre, iar cu cât acestea sunt consumate într-o cantitate mai generoasă şi mai variată, cu atât este mai benefic pentru organism, susţine dr. Artinian.

De asemenea, atunci când vine vorba de protejarea inimii, alte reguli preţioase de care trebuie să ţii cont se referă la un consum cât mai redus de sare şi zahăr. Este recomandat să consumi cu moderaţie carnea, evitând în special carnea roşie care conţine o cantitate mare de grăsimi saturate şi colesterol, dar şi cărnurile afumate care pot conţine aditivi nocivi pentru inimă. Nu uita de faptul că diabeticii sunt mult mai expuşi riscului de a muri din cauza bolilor cardiovasculare, adaugă Health. Din acest motiv, este bine să ai în vedere factorii care pot determina apariţia diabetului (precum obezitatea, viaţa sedentară şi o dietă nesănătoasă).