Alimentele-cheie pentru o inimă sănătoasă

1522

Bolile cardiovasculare constituie principala cauză de deces în România, conform celui mai recent raport al Societăţii Europene de Cardiologie. Afecţiunile inimii sunt responsabile de moartea mai multor pacienţi decât cancerul şi bolile respiratorii la un loc. De aceea, o grijă permanentă acordată sănătăţii inimii devine vitală. În acest sens, am întocmit o listă a celor mai bune alimente care te pot ajuta să îţi menţii inima sănătoasă.

Circa 60% din totalul deceselor înregistrate anual în România sunt cauzate de bolile cardiovasculare, precizează Asociaţia Română a Producătorilor Intenaţionali de Medicamente (ARPIM). Astfel, ţara noastră se află pe locul al treilea în topul ţărilor europene la acest capitol, fiind depăşită de Bulgaria şi Ucraina, susţine Dan Zaharescu, directorul executiv ARPIM.

Pentru a evita problemele cardiologice este necesară adoptarea unui stil de viaţă sănătos, care, pe lângă un program de exerciţii fizice, să cuprindă şi o alimentaţie corectă, benefică pentru sănătatea inimii. Iată câteva alimente pe care le poţi integra în dieta ta zilnică, ce te pot ajuta să îţi protejezi inima.

Cerealele integrale – micşorează riscul dezvoltării bolilor de inimă cu până la 30 de procente şi conţin, de asemenea, o cantitate mare de vitaminele B şi E, fibre şi fier, notează How Stuff Works.

Nucile şi migdalele – conţin flavonoide, antioxidanţi care ajută la creşterea colesterolului bun HDL. Un nivel scăzut al colesterolului HDL (sub 40 mg/dL) măreşte riscul de dezvoltare a bolilor de inimă, notează Sfatul Părinţilor. De asemenea, sunt bogate în vitamina E, fibre, acid folic, magneziu şi omega-3.

Fasolea neagră – conţine acid folic, magneziu, antioxidanţi şi fibre, elemente nutritive care ajută atât în reglarea colesterolului, cât şi a nivelului glicemiei, notează Web MD.

Peştele – somonul este, de exemplu, o sursă valoroasă de acizi graşi omega-3, care contribuie la reducerea tensiunii arteriale, dar micşorează şi nivelul trigliceridelor din sânge şi reduce inflamaţiile.

Broccoli, spanacul şi napii – conţin carotenoide, care curăţă organismul de compuşii dăunători, fibre, vitamine şi minerale extrem de benefice pentru organism, notează Health. De asemenea, napii au în compoziţia lor acizi graşi omega-3.

Citricele – au un conţinut bogat de vitamina C, care scade riscul dezvoltării bolilor de inimă. În plus, un studiu apărut în publicaţia de specialitate Stroke: Journal of the American Heart Association a arătat că flavonoidele din citrice au micşorat cu 19 procente riscul unui accident vascular cerebral ischemic în cazul femeilor care au consumat o cantitate mare din aceste fructe, notează Ascociaţia Americană a Inimii.

Pe lista alimentelor care protejează inima pot fi adăugate şi coacăzele, cartogfii dulci, legumele, ceaiul verde, fructele de avocado, rodiile, morcovii, seminţele de in, cireşele, iaurtul dietetic, sparanghel, soia, tofu sau laptele de soia.