Ce să NU mănânci dacă ai probleme cu oasele

2959

Ca în cazul multor afecţiuni medicale, alegerea alimentelor pe care le includem în dietă sau pe care le excludem din dietă joacă un rol important în prevenirea sau controlarea simptomelor. Persoanele care suferă de osteoporoză sau au membri în familie cu această boală ar trebui să se ferească de alimentele propuse mai jos de către dr. Heidi Skolnik, membru al Fundaţiei Naţionale pentru Osteoporoză.

Cafeina interferează cu absorbţia de calciu, motiv pentru care ar trebui eliminată din dieta celor care încearcă să asimileze calciul. Atunci când doza de cafeină din organism este mare, se elimină mai mult calciu prin urină decât în mod normal. Să nu uităm că aici nu este vorba doar de cafea, ci și de ciocolată și chiar de medicamente care conţin cafeină.

Coca cola este dăunătoare fiindcă are nu doar  cafeină, dar și fosfor, din agenţii folosiţi pentru a da gust bun. Din nou, acidul fosforic interferează și el cu absorbţia de calciu în oase.

O cantitate mare de sare nu este benefică organismului, la modul general, dar este în special dăunătoare pentru sistemul osos. Cu cât se consumă mai multă sare, cu atât mai mult calciu este eliberat în urină și transpiraţie. Dacă avem o dietă bogată în calciu, atunci putem include și o cantitate moderată de sare, dar mulţi dintre noi consumă mai multă sare decât au impresia. Specialiștii recomandă o cantitate maximă de 2.300 miligrame de sodiu pe zi.

Alcoolul în cantităţi mari este un factor care contribuie la degradarea osoasă, spune dr. Skolnik. Asta implică și un risc crescut de fracturi, în special la persoanele în vârstă.

Dieta unei persoane care are probleme cu oasele ar trebui să aibă o cantitate exactă de proteine pe zi. Femeile au nevoie de 46 gr de proteine de zi, iar bărbaţii în jur de 56 gr. O cantitate prea mare de proteine poate schimba pH-ul organismului, iar un mediu mai acid poate duce la pierderea ţesutului osos, scrie Huffington Post.