De ce este sportul inamicul stresului

796

Deși în timp ce facem sport, nivelul hormonului de stres - cortizolul - crește, totuși exerciţiile fizice ne ajută să ne eliberăm de stres.

Cei care practică activităţi fizice – fie că e vorba de alergat, mers pe bicicletă, sau o simplă plimbare – își pot reduce rapid cantitatea de stres acumulată. În plus, prin sport ei îşi îmbunătăţesc și memoria, crescându-și, în același timp, nivelul de energie și diminuând anxietatea, notează Huffington Post. În ceea ce priveşte creşterea nivelului de cortizol în timpul sportului, se pare că acest lucru este doar temporar. Nivelul revine la normal în cazul majorităţii persoanelor, chiar şi în cazul unui program sportiv intensiv.

Sportul „atacă” stresul pe două căi, a declarat dr. Matthew Stults-Kolehmainen, specialist în chineziologie, în cadrul Yale Stress Center. El explică faptul că stresul „atrofiază” creierul, afectând acea zonă responsabilă cu memoria. Dar pagubele produse asupra acestuia pot fi reparate prin creşterea pulsului.

Făcând mişcare, ajutăm la producerea de neurohormoni, precum noradrenalina, care ajută la îmbunătăţirea funcţiilor cognitive, stării de spirit şi capacităţii de învăţare. Mai mult, un studiu chiar a arătat faptul că sportul ne sporeşte capacităţile intelectuale.

De asemenea, exerciţiile fizice stimulează comunicarea sistemelor fiziologice din interiorul corpului, notează Asociaţia Americană de Psihologie. Acest lucru face posibilă o legătură eficientă între creier şi corp, îmbunătăţind capacitatea organismului de a răspunde la stres. În schimb, un stil de viaţă sedentar determină corpul să reacţioneze în mod ineficient în condiţii de stres.