O dietă sănătoasă pentru creier ajută la o memorie bună, un intelect ascuţit şi o stare de spirit pozitivă. Un articol recent, apărut în ediţia online a cotidianului The Daily Mail prezintă beneficiile anumitor legume şi fructe asupra creierului uman.

Mielina pentru concentrare: mielina este o lipoproteină, care ajută la construirea învelişurilor fibrelor nervoase, pentru ca acestea să transmită semnalele de la o celulă la alta.

Unde o găsim: Acizii graşi Omega-3 şi Omega-6 se găsesc în peştele gras, în nuci şi seminţe şi în dovleac.

Neurotransmiţătorii dopamina şi serotonina pentru o stare de spirit bună: Unul dintre neurotransmiţătorii cheie este dopamina, mesagerul care este responsabil atunci când omul are o stare de bine. Nivelurile ridicate de dopamină sunt sinonime cu entuziasmul şi plăcere, iar nivelurile scăzute provoacă tristeţe, iritare şi plictiseală. Serotonina este un neurotransmiţător care creează stările de linişte şi mulţumire şi combate anxietatea.

Unde le găsim: o modalitate de a asigura o producţie constantă de dopamină este furnizarea de precursori pentru creier, care sunt moleculele care se utilizează la fabricarea dopaminei. Un precursor important este fenilalanina care se găseşte în soia, sfeclă, fasole, migdale, ouă, carne şi cereale. O gustare cu carbohidraţi ridică nivelul de serotonină rapid şi provoacă şi somn, de aceea este indicat să se menţină un nivel echilibrat.

Acetilcolina pentru memorie bună:  conexiunile neuronale se realizează cel mai bine atunci când celule sunt excitate, de aceea avem tendinţa să ne amintim evenimentele care au avut loc atunci când suntem emoţionaţi sau stimulaţi intelectual.

Unde o găsim: în soia şi produse derivate, în varză, broccoli şi conopidă.