Ce alimente să mănânci pentru a avea energie?

3756

Mâncatul mesei de prânz la serviciu are un dezavantaj: provoacă somnolenţă şi scade productivitatea. Pentru creşterea nivelului de energie avem aliaţi în anumite alimente care le putem considera gustări, sau le putem integra în micul dejun.

Nucile au cea mai mare concentraţie de acizi graşi omega-3 dintre toate oleaginoasele, ceea ce le face o sursă importantă de energie. În general, alimentele care susţin abilităţile organismului de a converti mâncarea în energie conţin acizi graşi de omega-3 sau complex de vitamina B.

Orice frunze de un verde închis conţin nutrienţi care ne aduc energie, prin creşterea nivelului de folaţi (acidul folic face parte din grupa vitaminelor B), vitamina C şi K, calciu şi beta-caroten. De asemenea, boabele bogate în vitamina B pot oferi destulă energie pentru întreaga zi.

Datorită faptului că sunt bogate în colină (vitamina H sau biotină), ouăle aduc energie în mai multe feluri: colina este implicată în procesul metabolic, dar şi ajută la funcţionarea sistemului nervos central, conform Huffington Post.

Somonul este cel mai bogat peşte în acizi graşi omega-3, care sunt folosiţi de către organism atât ca sursă de energie, dar şi pentru funcţionarea creierului şi dezvoltarea normală a organismului.

Cerealele cu tărâţe conţin carbohidraţi complecşi, fibre, precum şi un complex de vitamina B, ceea ce dă organismului energie pe o perioadă lungă de timp.

Apa se bea din multe motive, iar energia este prima dintre ele. Atunci când suntem într-o stare letargică este bine să bem apă, deoarece oboseala este unul dintre simptomele cele mai comune ale deshidratării.

Citricele sunt şi ele surse bune de energie, fiind bogate în vitamina C.