Consumul de fast-food creşte riscul de depresie

247

Cercetătorii din Spania au reuşit să descopere o relaţie de tip „doză-răspuns", între consumul de produse fast-food şi depresie. Astfel, cu cât oamenii mănâncă mai des de la fast-food, cu atât riscul este mai ridicat.

Echipa, formată din cercetători de la universităţile din Granada şi Las Palmas (Gran Canaria), atrage atenţia că nu este vorba de o relaţie tip cauză-efect. Mâncarea servită la fast-food nu declanşează depresia, ci este doar un factor favorabil.

Comparând obiceiurile alimentare a circa 9.000 de adulţii, specialiştii au observat că persoanele care care merg des la astfel de restaurante sunt mult mai expuse riscului de depresie, dar legătura este evidentă chiar şi în cazul unui consum moderat de produse fast-food.

Cercetătorii atrag atenţia că este nevoie de mai multe studii pentru a stabili în ce măsură produsele fast-food contribuie la dezvoltarea unor tulburări depresive. Cert este că amatorii de fast-food sunt şi cei care au, în general, un mod de viaţă mai puţin sănătos, cu cele mai rele obiceiuri alimentare, mai sedentari, care fumează mai mult.