Burgerii încă se vând mai bine decât salatele

2214

Conform unui sondaj realizat de firma de cercetări alimentare Technomic, deși 47% dintre americani spun că le-a plăcea ca restaurantele să ofere produse sănătoase, numai 23% tind să comande aceste alimente. Mesajul transmis de clienţi este mixt, la fel și răspunsul restaurantelor.

În 2009 autorităţile din New York au cerut restaurantelor să noteze în meniuri informaţiile nutriţionale. Numai 15% dintre clienţi au comandat meniuri scăzute în calorii și grăsimi, conform unui studiu publicat în British Medical Journal. Pe de altă parte, producătorii spun că la degustări și campanii promoţionale oamenii susţin că le plac alimentele sănătoase și că vor o alimentaţie scăzută în calorii și grăsimi. Dar pe nota de plată prea puţine astfel de elemente se regăsesc.

Există mai multe motive care justifică discrepanţele între ceea ce se spune și ceea ce se face. Un motiv ar fi acela că, atunci când ies în oraș, oamenii doresc să se simtă bine și comandă alimente bogate nutriţional. Alţii consideră că alimentaţia sănătoasă e doar un demers publicitar, și nu cred că produsele despre care se spune că sunt ideale chiar ar fi mai sănătoase decât altele. Există și o presiune socială și de grup, care își spune cuvântul.

Mesajul transmis de clienţi este deci unul mixt, la fel și răspunsul restaurantelor. Cea mai mare provocare pentru restaurante, la acest capitol, este să vină cu produse cu același gust dar fără ingredintele considerate periculoase. Associated Press notează că Dunkin' Donuts a avut nevoie de 4 ani pentru a găsi alternativa la gogoșile fără grăsimi trans, dar care să păstreze același gust.La vreme de criză, un alt motiv este dat de faptul că, în general, produsele sănătoase sunt mai scumpe. La un fast-food unde salata costă 6 dolari iar hamburgerul doar 2 este evidentă alegerea cea mai obișnuită.

În America mai mult de două treimi din populaţie sunt persoane obeze sau supraponderale, iar alegerile alimentelor se fac mai degrabă pe bază de impuls decât în urma unei decizii conștiente cu deplină convingere. Majoritatea restaurantelor nu oferă detalii cu privire la concurenţa pe produse sănătoase. Se pare că alimentele sănătoase reprezintă o parte mult prea mică din profitul acestora. Totuși, prezenţa acestor produse în oferte arată faptul că ele sunt comandate cel puţin la un nivel care să le justifice listarea.