Micul dejun, mai dulce și mai nesănătos

699

Mulţi obişnuiesc să sară peste micul dejun deşi îi cunosc importanţa. Alţii includ la această masă anumite alimente care nu sunt deloc sănătoase. Iar alţi se înșeală consumând hrană care pare sănătoasă, dar în realitate nu este. Cel mai răspândit exemplu de astfel de păcăleală sunt cerealele care conţin cantităţi foarte mari de zahăr.

Un raport de luna trecută al Action on Sugar a arătat că unul din cinci tipuri de cereale conţine cu 18% mai mult zahăr decât acum trei ani, notează The Guardian. Din nefericire, nu este vorba numai de cereale. Diferite mărci au scos pe piaţă tot felul de produse, sucuri, biscuiţi, snacks-uri, care se anunţă ca având nutrienţii necesari unui mic dejun sănătos, dar care, pe lângă aceştia conţin şi o mare cantitate de zahăr. Probabil acesta este motivul pentru care cerealele împreună cu celelalte produse sunt opţiunea preferată a copiilor.

Autorităţile sanitare avertizează asupra pericolelor la care se expun cei care consumă zahăr în exces: probleme dentare, diabet de tip 2, obezitate şi altele. În urmă cu câteva luni, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a redus cantitatea de zahăr recomandată, la aproximativ 50 de g de zahăr pe zi (în această cantitate este inclus orice zahăr, chiar şi cel „ascuns” în diferite produse). Cu toate acestea, UK’s Scientific Advisory Committee on Nutrition, susţine că această cantitate ar trebui redusă la jumătate.

Micul dejun pe bază de cereale este o alegere bună, atâta timp cât acestea nu conţin zahăr. Ele sunt o sursă de fibre, vitamine, minerale şi antioxidanţi, care dacă sunt consumate în cantitatăţi potrivite împreună cu alte alimente, acoperă 20-30% din necesarul zilnic de energie, notează csid.ro.

Potrivit studiilor, lipsa micului dejun poate avea efecte negative atât asupra copiilor, cât şi a adulţilor, precum slăbirea memoriei, reducerea creativităţii, stări de iritabilitate şi anxietate, dificultăţi de concentrare, ameţeli, tulburări de echilibru şi de vedere şi leşin, printre altele. Persoanele care iau masa de dimineaţă, beneficiază de mai mulţi nutrienţi decât la oricare altă masă, sunt mai feriţi de bolile de inimă, contribuie la întărirea sistemului imunitar, iar memoria şi concentrarea au şi ele de câştigat. Însă, pe cât de important este micul dejun în cadrul unui stil de viaţă sănătos, pe atât de important este ce conţine acesta.