Epidemia obezităţii – sa fie publicitatea de vină?

96

Se spune că o imagine face cât 1.000 de cuvinte. Un studiu sugerează că la fel s-ar putea spune că o imagine face cât 1.000 de calorii. O simplă privire aruncată asupra unor alimente cu un conţinut caloric crescut declanșează foamea, activând regiuni ale creierului care controlează apetitul și recompensa.

Şi băuturile cu adaos de îndulcitori activează regiuni ale creierului asociate cu starea de foame, mecanism ce ar putea sta la baza epidemiei de obezitate şi a consumului excesiv de alimente în societăţile occidentale.

Folosind imagistica prin rezonanţă magnetică funcţională – fMRI – cercetatorii au studiat activitatea cerebrală a 13 persoane obeze – tinere femei hispanice – deoarece acestea prezintă un „risc ridicat de creșterea în greutate şi obezitate”, afirmă Dr. Kathleen Page, coordonatoarea studiului, potrivit The Telegraph.

Pentru fiecare participantă s-au realizat două scanări fMRI în timp ce au privit imagini cu conţinut caloric crescut – ingheţată și prăjituri – apoi alimente cu un conţinut caloric scăzut – fructe şi legume- în final poze cu non-alimente.

După fiecare set de imagini, participantelor li s-au evaluat foamea şi pofta de alimente dulci sau sărate pe o scară de la unu la zece. Rezultatele au indicat faptul că simpla vizualizarea a unui aliment cu un conţinut caloric crescut activează regiuni ale creierului care controlează pofta de mâncare, în timp ce imaginile cu alimente cu un conţinut caloric scăzut nu produc această schimbare.

„Credem că această descoperire este uimitoare, deoarece mediul actual este inundat cu anunţuri care prezintă imagini cu un grad ridicat de calorii” afirmă dr. Page.