Tânără de 19 ani, victimă a medicamentelor de slăbit

761

O tânără de 19 ani din Iași a ajuns vineri de urgenţă la spitalul „Sfântul Spiridon" din municipalitate după ce a ingerat o supradoză de medicamente de slăbit. Doctorii sunt rezervaţi în privinţa șanselor ei de recuperare, scrie Gândul.

Tânăra a ajuns la spital cu vărsături, greţuri, tahicardie şi dureri abdominale puternice, ea fiind internată în Secţia de Toxicologie. „Prognosticul este rezervat din cauza tipului şi dozelor de medicaţie ingerate", a declarat medicul Tudor Ciuhodaru, de la secţia Copou, unde este internară tânăra. Atunci când starea o va permite, pacienta va putea beneficia şi de asistenţa psihologilor, a mai adăugat el.

Deși încă nu s-a făcut public numele medicamentului pe care îl lua tânăra, se pare că acesta a ajutat-o să slăbească peste 30 de kilograme în ultima perioadă. Astfel de medicamente care promit pierderea în greutate fără nici un efort au fost retrase de pe piaţa farmaceutică, deoarece studiile au arătat că provoacă depresie şi anxietate.

„În urmă cu doi ani a fost retras Rimonabantul, medicament care nu a ajuns în România, dar cu toţi am auzit de un alt produs similar care conţinea sibutramină, care prezenta, de asemenea, multiple efecte negative", a declarat prof. dr. Nicolae Hâncu, preşedintele Federaţiei Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, potrivit Gândul.