„Cine se trezește de dimineaţă departe ajunge", însă pentru a deveni o persoană matinală, este nevoie de multă disciplină. Află care sunt pașii pe care trebuie să îi faci pentru ca alarma ceasului deșteptător să nu îţi mai diminueze bucuria de a începe o nouă zi.

Publicaţia Greatist a alcătuit o metodă simplă prin care te poţi desprinde de obiceiul de a dormi până târziu și pentru a te ajuta să renunţi la replica deja consacrată: „Mai stau cinci minute în pat”.

Primul pas este să îţi asiguri cele mai bune condiţii pentru un somn odihnitor, de la ritualul de dinainte de culcare și până la condiţiile în care dormi. Acest lucru presupune alocarea unui timp suficient pentru dormit (experţii recomandă în jur de 8-9 ore de somn pe noapte), îndepărtarea dispozitivelor tehnologice din dormitor și evitarea folosirii lor cu o oră înainte de culcare. Dacă te-ai obișnuit să folosești tableta sau smartphone-ul, ori să te uiţi la TV înainte de a dormi, poţi să înlocuiești aceste obiceiuri cu cititul unei cărţi sau cu un duș. Nu în ultimul rând, fii atent la alimentele consumate seara, înainte de culcare. Află ce produse ar trebui să eviţi.

Următorul pas presupune stabilirea unor ritualuri matinale care să te ajute să te „desprinzi” de pat dimineaţa. În primul rând, micșorează treptat, din 15 în 15 minute, ora la care te trezești. Dacă, de regulă, ora ta de trezire este 8:00, încearcă să te trezești la 7:45 în dimineaţa următoare. Micșoreză cu încă 15 minute ora de trezire după câteva zile. Totodată, pentru a deveni o persoană matinală, trebuie să îţi respecţi ora de trezire stabilită zilnic, indiferent dacă este o zi lucrătoare sau nu. Evită, de asemenea, tentaţia de a apăsa butonul Snooze. Dacă ai reușit să te trezești mai devreme decât o făceai de obicei, înseamnă că ai câștigat timp pentru tine.

Cel de-al treilea pas este să îţi rezervi o parte din timpul câștigat pentru a face mișcare, o metodă nemaipomenită de a te încărca cu energie și de a te menţine în formă în același timp. Totodată, activitatea fizică sporește performanţa creierului, lucru care te va ajuta să devii mai productiv pe parcursul zilei. Jurnalistul Gregory Ferenstein mărturisea recent că secretul său pentru dezvoltarea abilităţilor cognitive stă în doar 30 de secunde de activitate fizică.

Penultimul pas se referă la cea mai importantă masă a zilei, micul dejun. Masa de dimineaţa trebuie să conţină alimente bogate în nutrienţi, fibre și vitamine care să îţi crească performanţa, energia și randamentul pentru prima parte a zilei. Află mai multe motive pentru care micul dejun ar trebui să fie cea mai bogată masă a zilei.

Singurul pas pe care trebuie să îl mai faci după ce ai bifat toate etapele de mai sus este să te recompensezi în fiecare zi pentru efortul depus. Pe lângă faptul că te vei automotiva să continui practica de trezire matinală până când „îţi va intra în sânge”, vei transforma întreaga rutină într-un ritual pe care abia aștepţi să îl parcurgi.