Ce să nu mănânci și să nu bei înainte de culcare

6885

Cercetările despre somn şi dietă se centrează de obicei pe felul în care schema noastră uzuală de odihnă ne afectează organismul şi obiceiurile culinare, a declarat dr. Kelly Glazer Baron, cercetător la Feinberg School of Medicine.

Ştim deja că lipsa de somn ne afectează judecata când vine vorba despre alegerile culinare şi că cei dintre noi care dorm mai puţin obişnuiesc să mănânce porţii mai mari. Şi mai ştim că atât prea puţin somn, cât şi prea mult poate duce la câştigarea în greutate. De aceea Huffington Post a alcătuit o listă cu alimente care, consumate prea aproape de ora de culcare, reduc orele de somn.

Este informaţie generală că cel mai vinovat element este cafeaua. Important de precizat este că şi obiceiul de a bea cafea după orele prânzului are efecte mai prelungite decât se crede în general, deoarece cafeina rămâne în organism pentru multe ore de la ingerare. La acest capitol intră şi alte lucruri cu gust de cafea, precum îngheţata, ciocolata, bomboanele etc.

Ciocolată trebuie şi ea evitată pentru că este o sursă de cafeină, în special cea neagră, deşi este considerat a fi singura varietate sănătoasă de ciocolată, dacă este consumată în cantităţi mici. Dr. Baron spune că deşi două bucăţele înainte de culcare nu ar trebui să aibă niciun efect, ce trece peste această cantitate trebuie interzis.

Alcoolul este considerat, în general, ca cel mai eficient „medicament” pentru adormit. Şi deşi iniţial poate avea acest efect, alcoolul perturbă ciclul somnului în stagiile mai târzii, care sunt cele mai importante pentru abilităţile motorii şi de memorie. Alcoolul alb produce un somn agitat, încărcat cu vise ciudate, care te lasă extenuat, mai spune Baron.

Citricele, mâncărurile picante, mâncăruile grele şi grase sunt cele mai cunoscute alimente care pot provoca arsuri de stomac în timpul nopţii. Iar din cauza faptului că organismul nu este făcut pentru a digera hrana în timpul somnului, consumul de proteine înainte de culcare este în mod deosebit problematic, pentru că este mai greu de digerat faţă de alţi nutrienţi.