Cercetătorii se pregătesc să deschidă cutia Pandorei a virusurilor

Cercetătorii francezi au descoperit recent două tipuri noi de virusuri care nu sunt înrudite cu virusurile care îi îmbolnăvesc pe oameni. Descifrarea acestora a fost comparată cu deschiderea cutiei Pandorei, deoarece ar putea duce la inovaţii importante în domeniul biomedical şi biotehnologic.

Cele două pandoravirusuri, după cum au fost denumite de cercetători, sunt atât de mari încât ar putea fi considerate noi forme de viaţă, potrivit unui studiu publicat joi în revista americană Science. Unul dintre cele două virusuri uriaşe, Pandoravirus salinus, a fost descoperit într-un strat sedimentar în largul coastelor chiliene. Celălalt, Pandoravirus dulcis, a fost găsit pe fundul unui lac, în apropiere de Melbourne, în Australia.

O particularitate este că pandoravirusurile au numai 6% din gene similare cu cele descoperite până acum pe Terra, potrivit Daily Mail, ceea ce le face practic necunoscute cercetătorilor. Forma lor şi cantitatea de gene pe care le conţin „ne-au făcut să ne gândim la Cutia Pandorei: deschiderea acestei cutii va zgudui cu adevărat bazele cunoaşterii noastre despre virusuri", au adăugat cei doi cercetători francezi care le-au descoperit.

În plus, aceste pandoravirusuri sunt deosebite prin mărimea genomului lor, care conţine între 1.900 şi 2.500 de gene, în condiţiile în care virusul gripei conţine doar 10 gene, iar cel mai mare virus cunoscut până acum (megavirusul) are 1.200 de gene.