Descoperire inedită: dispozitivul de citit vise

Oamenii de știinţă au inventat un dispozitiv capabil să „citească” visele cu ajutorul tehnologiei de imagistică prin rezonanţă magnetică (RMN), relatează BBC. Toate detaliile acestei tehnici au fost dezvăluite de cercetători japonezi, într-un studiu publicat de jurnalul Science.

Profesorul Yukiyasu Kamitani de la Laboratorul Numeric de Neuroştiinţe ATR din Kyoto afirmă că, în urma testelor, o parte consistentă a informaţiilor captate în timpul somnului cu ajutorul dispozitivelor de monitorizare şi scanare a creierului s-a regăsit în relatările verbale ale subiecţilor participanţi la studiu.

Imaginile proiectate în timpul somnului au putut fi citite cu o acurateţe de 60%, chiar din fazele incipiente ale somnului.

Următoarea provocare a cercetătorilor este analizarea viselor din stadiile mai profunde ale somnului, atunci când au loc cele mai intense experienţe. Mai mult, ei sunt interesaţi dacă pot distinge aspecte precum emoţiile trăite de subiecţi sau chiar mirosuri pe care le simt în timp ce visează.