Descoperirile care ne-au schimbat viziunea asupra Universului

Imagini impresionante ale modului în care tehnologia a conturat modul în care cunoaştem şi înţelegem întregul Univers au fost expuse în cadrul unui vernisaj al Muzeului Naţional Maritim din Londra, notează New Scientist. Vezi care sunt cele mai fascinante descoperiri „capturate" din spaţiu.

Petele solare sunt acele zone întunecate şi mai reci ale soarelui şi apar în urma unei activităţi magnetice puternice, intense şi anunţă, de obicei, o creştere a exploziilor solare şi a masei coronale. Acestea perturbă magnetosfera pământului, având efecte, printre altele, asupra radio-comunicaţiilor şi a sistemelor de navigaţie. Astronomul Samuel Pierpoint Langley a desenat în 1873 o imagine care înfăţişează două pete solare înconjurate de celule de gaz cald (de dimensiuni asemănătoare cu cele ale continentelor planetei) care se ridică din interiorul soarelui. (Foto)

O singură fotografie urma să ofere omenirii o altă perspectivă asupra Lunii. Sonda Soviet Luna-3 a capturat o imagine a corpului ceresc din latura sa lunară îndepărtată, diferită de cea mai apropiată de Pământ care are învelişul mai dur şi mai rece. Misiuni ulterioare au descoperit că la polii Lunei se află abundenţe de apă. (Foto)

Uranus are cea mai rece atmosferă din întregul sistem solar, coborând până la -200 de grade Celsius. Telescopul spaţial Hubble a capturat în 1998 o imagine în infraroşu a planetei, din care se pot observa fluctuaţiile de temperaturi, dar şi câteva puncte luminoase care marchează zona unor sisteme imense de furtuni. Uranus a fost descoperită în 1781 de astronomul William Herschel, fiind cea de-a şaptea planetă de la soare. (Foto)

Oamenii de ştiinţă cercetează cu atenţie peisajele complexe ale planetei Marte, încercând să găsească dovezi şi urme care să demonstreze că viaţa ar fi fost cândva posibilă aici. Cu ajutorul camerei HiRISE a NASA, poziţionată la bordul Mars Reconnaissance Orbiter, a putut fi fotografiată această imagine de pe Planeta Roşie, care prezintă formaţiuni geologice variate, în care procesul de eroziune a descoperit straturi complexe de sedimente. Acestea ar putea constitui indicii care indică existenţa unei perioade acvatice în trecutul îndepărtat al planetei Marte. (Foto)

Alte imagini impresionante prezentate de News Scientist înfăţişează nebuloasa Orio, dar şi prima fotografie care surprinde o planetă din afara sistemului nostru solar.