Europenii, o singură familie

Genele revelează că europenii sunt de fapt o familie mare, potrivit unui studiu care a analizat ADN-ul locuitorilor de pe întreg continentul.

În urma studiului realizat la University of California, s-a constatat faptul că europenii au legătură unii cu alţii, în ceea ce priveşte genealogia, datorită strămoşilor pe care îi au în comun. Până acum existau speculaţii în privinţa acestui lucru, dar acum se pare că este confirmat de gene, în urma studierii a 2.000 de subiecţi din ţări diferite.

Coordonatorii acestui studiu, Graham Coop şi Peter Ralph afirmă că legătura genetică între două persoane este cu atât mai mică cu cât distanţa între cele două este mai mare, dar chiar şi aşa există o legătură, datorită unui trecut comun. Concluzia este că există o legătură între toţi europenii, chiar dacă există diferenţe mici între diferitele zone.

Cu ajutorul arheologilor şi al lingviştilor, care le furnizează informaţii despre cum s-au transformat diferitele culturi şi societăţi, aceşti oameni de ştiinţă speră să arunce mai multă lumină asupra istoriei, relatează ScienceDaily.