Predarea evoluţiei în şcolile din Tennessee provoacă dezbateri

117

De marţi, o nouă lege din Tennessee le dă dreptul profesorilor să prezinte şi dezavantajele unor teme ştiinţifice, precum evoluţia, originea chimică şi fizică a vieţii, încălzirea globală şi clonarea umană.

În plus, noua lege promite să nu promoveze nicio doctrină religioasă sau ne-religioasă, cu scopul de a ajuta elevii să-şi dezvolte gândirea critică. La final, legea menţionează că ea nu poate „interzice profesorilor să îi ajute pe elevi să înţeleagă, analizeze, critice şi verifice punctele forte şi punctele slabe ale teoriilor ştiinţifice existente", informează site-ul Baptist Press.  

În schimb, criticii consideră că această lege este anti-ştiinţă. „Aceasta va deschide calea creaţionismului, negării schimbărilor climatice şi altor pseudo-ştiinţe prezentate în clasele din Tennessee", a afirmat  Josh Rosenau, de la Centrul Naţional pentru Ştiinţele Educaţiei, pentru Huffington Post.

Susţinătorii consideră însă că legea conferă libertate academică şi că era timpul ca şi statul Tennessee să se bucure de acest drept, asemenea altor 10 state americane. În plus, Casey Luskin, avocat al Institutului Discovery, a declarat că pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, profesorii sunt „hărţuiţi, intimidaţi şi uneori concediaţi deoarece prezintă dovezi care critică teoria evoluţiei, chiar şi atunci când au argumente pentru aceasta". Această lege reuşeşte să îi protejeze pe aceşti profesori.