Românii şi consumul de internet, televizor şi telefonie mobilă

61

Conform unui studiu Mediascope Europe, românii sunt mari consumatori de internet, petrecând în medie 18,6 ore online, un scor cu mult peste media europeană de 14,1 şi peste cea din regiune de 16,1.

În termeni de grad de utilizare la nivel naţional, internetul se află pe locul al treilea, după TV şi radio. Deşi românii sunt printre cei mai avizi consumatori de TV, cu o medie de 21,6 ore săptămânal, internetul câştigă tot mai mult teren în România, relatează Mediafax.

Utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 16 – 24 de ani sunt campioni la timpul petrecut online, 75% din „heavy userii" de internet provenind din acest interval de vârstă.

Cu toate astea, ca număr de utilizatori de internet, doar 39% dintre români sunt online, adică 7,2 milioane de utilizatori, dintr-o populaţie adultă de 18,7 milioane de persoane. Mult mai puţin decât media europeană de 65%.

Studiul Mediascope relevă şi faptul că 30% dintre români sunt online în timp ce urmăresc şi emisiuni TV, 56% dintre ei afirmând că este foarte probabil ca activitatea online să aibă legătură cu emisiunile urmărite.

Românii ascultă mai mult radio decât alte ţări europene (15,6 ore pe săptămână, faţă de media europeană de 12,7 ore pe săptămână) şi petrec mai mult timp răsfoind ziarele (5,4 ore pe săptămână faţă de media de 4,6 ore).

Românii mai sunt campioni şi la vorbit, petrecând în 2011, 58 de miliarde de minute vorbind la telefon. E ca şi cum o sută de mii de persoane ar fi comunicat fără încetare, timp de un an. Astfel că în România, operatorii de telefonie mobilă au introdus pe piaţă primul abonament „no limit".