Metodă revoluţionară pentru redarea vederii: imprimarea celulelor oculare

„Tipărirea" celulelor oculare cu ajutorul unei imprimante speciale cu jet de cerneală (inkjet) ar putea vindeca orbirea, susţin cercetătorii de la Universitatea Cambridge, scrie BBC.

În urma experimentelor efectuate pe celule animale, experţii au reușit cu succes să imprime două tipuri de celule din retina șoarecilor adulţi. Este vorba despre celulele ganglionare și cele gliale, care joacă un rol important atât în transmiterea datelor de la ochi către creier, cât și în protejarea neuronilor. Celulele astfel imprimate au fost sănătoase. Ele și-au păstrat totodată capacitatea de a supravieţui, dar și de a crește.

„Studiul nostru a arătat, pentru prima dată, că celulele derivate de la sistemul central nervos matur, ochiul, pot fi imprimate cu ajutorul unei imprimante inkjet piezoelectrice. Deși rezultatele noastre sunt preliminare și este nevoie, în continuare, de multă muncă, scopul este acela de a dezvolta această tehnologie pentru a fi utilizată în viitor pentru refacerea retinei", susţin coautorii studiului, prof. Keith Martin și dr. Barbara Lorber, de la Universitatea Cambridge.

Până la începerea experimentelor asupra subiecţilor umani, folosind noua tehnologie, metoda trebuie însă supusă multor alte teste. Următorul pas pe care vor să îl facă cercetătorii este să încerce să imprime și alte celule oculare.

Studiul a fost publicat în jurnalul de specialitate Biofabrication.