Primul fragment de cometă, descoperit în deşertul Sahara

O piatră neagră, găsită cu câţiva ani în urmă în deşertul Sahara, este primul fragment dintr-o cometă găsit pe Pământ, a anunţat o echipă de cercetători, citaţi e AFP.

Fragmentul găsit în deşert făcea parte dintr-o cometă care a explodat deasupra Egiptului, spun cercetătorii. Profesorul David Block, de la Universitatea Witwatersrand din Africa de Sud, a declarat că nu s-a mai întâmplat până acum niciodată să fie găsită o bucată de cometă pe Pământ, notează ro.stiri.yahoo.com.

Această piatră a fost găsită în anul 1996. Echipa de cercetători, formată din geologi, fizicieni şi astronomi au studiat-o şi i-au dat numele „Hypatia", după celebra astronomă din Alexandria.

Piatra, de 30 de grame, are câteva diamante microscopice, create la impactul cu Pământul. Ea este diferită de un meteorit, deoarece acesta conţine aproximativ 3% carbon, iar piatra conţine 65% carbon, potrivit profesorului Jan Kramers de la Universitatea din Johannesburg. În urma testelor pe care le-au realizat, cercetătorii au constatat că fragmentul găsit este primul exemplu cunoscut de nucleu al unei comete, fiind posibil să mai existe şi altele prin apropiere, negăsite încă.