Telescopul spaţial Hubble descoperă apă pe cinci exoplanete

NASA a descoperit, cu ajutorul telescopului spaţial Hubble, apă în atmosfera a cinci planete din afara sistemului nostru solar, dezvăluie două studii recente, efectuate în decembrie și septembrie anul curent. Cele cinci planete sunt fierbinţi, astfel încât nu pot întreţine viaţa. Cu toate acestea, savanţii NASA sunt de părere că această descoperire este un pas important în descoperirea de forme de viaţă extraterestre, scrie Yahoo!News.

Apa este o componentă comună a atmosferelor exoplanetelor și a mai fost descoperită și pe alte planete. Totuși noile descoperiri diferă cu mult și sunt importante, pentru că oamenii de știinţă au măsurat și au comparat profilele substanţei în detaliu.

Urma de apă descoperită a fost sub așteptările savanţilor, lucru explicat de prezenţa unei pâcle de praf care înconjoară cei cinci Jupiteri fierbinţi.

„Aceste studii combinate cu alte observaţii efectuate de Hubble, ne arată că există un număr surprinzător de mare de sisteme ale căror semnal de apă este atenuat sau chiar absent. Acest fapt sugerează că atmosferele înnorate sunt adesea întâlnite la Jupiterii fierbinţi", a declarat Heather Knutson de la California Institute of Technology din Pasadena, coautor al studiului Deming.

Cele două cercetări au fost efectuate folosind Camera Wide Field al telescopului Hubble. Oamenii de știinţă au analizat lumina stelelor ce trecea prin atmosfera celor cinci planete, cunoscute ca WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b și XO-1b.