100.000 de dolari pentru un an fără smartphone

1313

Compania americană Vitaminwater a lansat recent un concurs în care participanţii nu au voie să folosească deloc smartphone-ul sau tableta timp de 1 an. Intenţia acestei provocări este de „a lua poziţie împotriva rutinei și de a da cuiva 100.000 de dolari pentru că face ceva minunat cu timpul său”, a declarat Natalia Suarez, managerul de brand al companiei.

Vitaminwater, care este deţinută de Coca-Cola, ar putea derula o campanie de marketing extrem de eficientă prin acest concurs, care va fi în centrul atenţiei internauţilor, 100.000 de dolari fiind o sumă modică, dacă este comparată cu bugetele alocate campaniilor obișnuite de publicitate.

În același timp, suma este una deloc neglijabilă pentru concurentul care va reuși să o obţină, după ce va trece prin toate furcile caudine ale selecţionării.

Candidaţii (exclusiv rezidenţi americani) trebuie să se înscrie înainte de 8 ianuarie 2019, iar pentru a fi selecţionaţi trebuie să explice în limba engleză ce destinaţie vor da timpului pe care îl foloseau navigând pe telefon. Mesajele vor fi publicate pe Instagram sau pe Twitter, urmate de două hashtag-uri: #NoPhoneforaYear şi #Contest.

Textele vor fi analizate în detaliu de companie, fiind punctate pentru creativitatea lor (30% din nota finală), dar și pentru umor, ortografie, calitatea fotografiilor și videoclipurilor publicate. De asemenea, va conta modul în care se integrează candidaţii în imaginea de marcă a companiei.

În jurul datei de 22 ianuarie se va anunţa numele unicului candidat selecţionat, care va semna un contract prin care se obligă să folosească pentru un an de zile un telefon fabricat în 1996. Candidatul nu va avea voie să folosească o tabletă sau un smartphone, chiar dacă dispozitivele ar fi ale altei persoane, și nici măcar în interes de serviciu, dar îi este permisă utilizarea unui PC, a unui laptop sau a unui dispozitiv cu comandă vocală.

Dacă, după 6 luni, candidatul cedează, revenind la un telefon de ultimă generaţie, acesta va primi doar 10% din premiul anunţat. În orice caz, înainte de ridicarea banilor, concurentul este supus probei detectorului de minciuni, pentru ca organizatorii să fie convinși că acesta nu a trișat.

Un an fără smartphone poate fi o provocare uriașă pentru generaţiile care au devenit dependente de telefoanele inteligente. Americanii cu vârsta între 18 și 34 de ani petrec mai mult de 2 ore și jumătate zilnic pe smartphone doar pentru divertisment.

Potrivit unui sondaj recent al firmei KDM Engineering, 43% dintre mileniali își verifică telefonul cel puţin o dată la 20 de minute. De asemenea, 40% admit că au privit peste umărul unui necunoscut pentru a citi ceea ce scriu, iar 54% au trimis mesaje în timp ce șofau.

Generaţia post-milenialilor a avut internetul la dispoziţie zi și noapte, ceea ce le-a format o adicţie chiar mai puternică decât în cazul milenialilor. Născuţi între 1995 și 2012 și ajunși la adolescenţă în epoca smartphone-ului, membrii acestei generaţii au crescut cu telefoanele inteligente și nu au amintirea unui timp fără internet, scrie Jean Twenge, care predă psihologie la Universitatea de Stat din San Diego. Este vorba de o generaţie foarte vulnerabilă, aflată în pragul „celei mai grave crize de sănătate mintală din ultimele decenii”, punctează Twenge, care este și autoarea cărţii iGen.