În apropiere de intrarea în noul an, mulţi oameni îşi iau un timp de gândire la evenimentele importante din 2012, pun pe hârtie rezoluţii pentru noul an şi speră la ce e mai bun pentru viitor.

Anul acesta însă, multe studii au arătat că ce e mai bun pentru viitor nu ţine atât de genetică sau noroc, ci şi de o mulţime da factori ce au directă legătură cu sportul, nutriţia, somnul şi alte lucruri ce pot adăuga ani în plus de viaţă. Huffington Post face o listă cu şapte astfel de secrete pe care le-am învăţat în 2012.

Nu este niciodată prea târziu să adopţi un stil de viaţă sănătos. Un studiu publicat anul acesta a arătat că exerciţiile fizice, o dietă sănătoasă şi evitarea obiceiurilor nesănătoase, precum fumatul, a ajutat oameni peste 75 de ani să trăiască cu 5,4 ani mai mult decât cei de vârsta lor, cu intenţii mai puţin sănătoase.

Exerciţiile fizice chiar ne ajută să trăim mai mult şi asta nu este o noutate. Dar un studiu recent a cercetat exact cât de puternică este activitatea fizică regulată. În mod special, femeile afro-americane beneficiază de pe urma ei. Pentru fiecare patru ore de exerciţii cardio, o femeie afro-americană câştigă 11 ore de viaţă.

Un sondaj printre taiwanezi cu vârste de peste 65 de ani a relevat că cei care găteau de peste cinci ori pe săptămână aveau cu 47% mai multe şanse să fie în viaţă peste 10 ani, decât cei care nu mâncau mâncare gătită în casă.

Ca parte a unui studiu în derulare, despre genetică şi îmbătrânire, cercetătorii au aflat în acest an ca anumite trăsături de personalitate par a fi asociate unui trai mai îndelungat, inclusiv predispoziţia de a râde mult.

În acelaşi studiu despre îmbătrânire s-a descoperit că şi optimismul este de asemenea asociat longevităţii. „Cei 243 de subiecţi cu vârste de peste 95 de ani erau sociabili, deschişi, optimişti şi aveau mulţi prieteni," a declarat autorul studiului, dr. Nir Barzilai, director al Institutului Einstein pentru Cercetarea Îmbătrânirii.

Suplimentele pot ajuta. Adulţii la 60-70 de ani îşi pot reduce cu 9% riscul de a muri în următorii trei ani, dacă în acest timp iau suplimente de calciu şi vitamina D, comparativ cu cei care nu iau suplimente.