Activităţile obișnuite care îţi pot prelungi viaţa

225

Nu numai exerciţiile fizice ne pot crește speranţa de viaţă. Cercetătorii suedezi susţin că activităţi precum grădinăritul, reparaţiile la mașină sau prin casă și evitarea unui stil de viaţă sedentar pot prelungi viaţa, arată BBC.

„O viaţă în general activă a fost asociată cu sănătatea cardiovasculară și cu longevitatea în cazul adulţilor în vârstă, indiferent dacă făceau sau nu exerciţii fizice în mod regulat", sunt concluziile notate de specialiști în British Journal of Sports Medicine.

Studiul efectuat de experţii de la Spitalul Universitar din Stockholm a cuprins peste 4.000 de persoane cu vârste de cel puţin 60 de ani și s-a desfășurat pe o perioadă de 12 ani, notează BBC. Cercetătorii au analizat efectele produse de practicarea sportului și de alte activităţi fizice precum îngrijirea gazonului, reparaţiile prin casă, culesul de mure sau vânătoarea.

În urma analizei, ei au observat că persoanele active aveau un risc cu 27% mai mic de a suferi un infarct sau un atatc cerebral. Totodată, acestea au un risc cu 30 de procente mai mic de a muri, faţă de cei care nu sunt activi. De asemenea, participanţii care se implicau în activităţi fizice care nu constau în practicarea sportului aveau un risc mult mai mic de a suferi un atac de cord, în raport cu persoanele cu un stil de viaţă sedentar.

Oamenii de știinţă atrag atenţia asupra faptului că vârstnicii reprezintă grupul cel mai expus sedentarismului și lipsei practicării sportului. Ei subliniază că printre pericolele unui stil de viaţă sedentar se numără alterarea hormonilor produși în ţesutul muscular, iar șezutul timp îndelungat scade rata metabolică.