Plimbarea de după masă te fereşte de diabet

460

Doar 15 minute de plimbare după ce ai terminat de mâncat ar putea fi cea mai simplă şi eficientă strategie pentru micşorarea risculului de apariţie a diabetului, sugerează un studiu american citat de Fox News.

Studiul, citat de Fox News, a fost realizat de cercetătorii de la Şcoala Publică de Sănătate Publică şi Servicii de Sănătate din cadrul Universităţii George Washington. Acesta a avut în vedere procesele care se petrec în jumătatea de oră de după masă, atunci când zahărul inundă practic fluxul de sânge. Însă „exerciţiul fizic a oprit brusc creşterea nivelului de zahăr în sânge”, susţine coordonatoarea studiului, dr. Loretta DiPietro.

Astfel, o scurtă plimbare după masă poate reduce nivelul glicemiei la fel de eficient ca o plimbare mai lungă, de 45 de minute, făcută dimineaţa sau după-amiaza târziu. Cel mai bun moment pentru o plimbare scurtă este după cină, deoarece, de multe ori, masa de seară este şi cea mai bogată. Acest fapt determină o creştere a nivelului de zahăr în sânge pe tot parcursul nopţii, până în dimineaţa următoare. Obiceiul de a te aşeza pe canapea sau chiar de a te culca după ce mănânci, mai ales seara, este extrem de nociv, sugerează dr. DiPietro. Câteva minute de plimbare însă, ajută la scăderea glicemiei şi păstrarea sănătăţii.

Deşi studiul a fost efectuat pe un eşantion restrâns, iar datele trebuie confirmate prin cercetări mai ample, descoperirile sunt extrem de importante, în special pentru cei care prezintă un risc mare de dezvoltare a diabetului, pentru persoanele în vârstă şi chiar în cazul femeilor însărcinate.