Dietele bogate în cupru ar putea conduce la apariţia Alzheimerului

2896

Ingerarea unei cantităţi prea mari de cupru ar putea conduce la dezvoltarea bolii Alzheimer, determinând creierul să lupte pentru a elimina o proteină, și provocând astfel apariţia demenţei, susţine o echipă de cercetători americani citaţi de BBC.

În urma testelor pe şoareci de laborator, oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Rochester, New York, au observat că animalele care au băut apă cu o cantitate mai mare de cupru au înregistrat acumulări mai importante de metal în vasele de sânge. Cuprul a interacţionat cu modul de funcţionare al barierei hematoencefalice a creierului, lucru care a îngreunat procesul prin care creierul elimină proteina beta amiloid, susţin cercetătorii. Formarea plăcilor amiloide este unul din semnele apariţiei Alzheimerului.

Cuprul a contribuit şi la creşterea producţiei acestui tip de proteină, a declarat pentru BBC coordonatorul studiului, dr. Rashin Deane. Deşi cuprul este un element esenţial pentru organism, specialistul nu recomandă consumarea suplimentelor care conţin acest element.

Dr. Eric Karran, de la Centrul Britanic de Cercetare pentru Alzheimer, este de părere că sunt necesare studii ulterioare pentru a demonstra influenţa cuprului asupra dezvoltării Alzheimerului la oameni. Dr. Doug Brown de la Societatea pentru Alzheimer împărtăşeşte părerea legată de necesitatea unor studii viitoare, sugerând oamenilor să nu elimine total din dietă alimentele care conţin cupru.

De asemenea, cercetări anterioare au sugerat că un consum limitat de cupru este benefic pentru creier şi ar putea ajuta la protejarea acestuia.

Printre beneficiile pentru sănătate aduse de consumul de alimente bogate în cupru se numără dezvoltarea organismului, utilizarea eficientă a fierului, îmbunătăţirea sănătăţii ţesuturilor conjunctive, a părului şi a ochilor, previne îmbătrânirea prematură, creşte producţia de energie, reduce simptomele artritei, sporeşte producţia de celule roşii din sânge, ajută la reglarea activităţii glandei tiroide sau a ritmului cardiac, notează Organic Facts.

Ciupercile, produsele din roşii, nucile, migdalele, fisticul, alunele de pădure, soia, fasolea boabe, seminţele de floarea soarelui, de dovleac, de susan sau de in, carnea de pui sau de vită, ouăle, condimentele precum muştarul, praful de chilli, cuişoarele, chimenul, şofranul, menta, nucşoara sau ierburile uscate precum maghiranul, tarhonul sau cimbrul, fructele ca litchi, guavele, ananasul, bananele, piersicile sau murele, sunt doar câteva alimente care conţin cupru, arată Healthy Eatings.

Cercetarea a apărut în jurnalul de specialitate Proceedings of the National Academy of Sciences.