Jogging-ul moderat adaugă 6 ani de viaţă

266

Cercetătorii din Danemarca au descoperit că alergarea ușoară, regulată, chiar și numai de o oră pe săptămână poate mări durata de viaţă cu până la şase ani, atât la bărbaţi, cât și la femei, relatează Huffington Post.

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au ajuns la concluzia că o alergare uşoară este chiar mai bună decât cea de viteză sau orice alt gen de antrenament dur. Rezultatele studiului făcut pe 2.000 de joggeri pune capăt dezbaterii pe tema privind beneficiile și contrabeneficiile jogging-ului, crede expertul danez, dr. Peter Schnohr, care a condus studiului.

„Putem spune cu certitudine că alergarea regulată crește longevitatea. Și partea cea mai bună este că nu trebuie depus un efort mare pentru a obţine beneficiile”, spune dr. Schnohr.

Cercetarea face parte din Copenhagen City Heart Study, care monitorizează, încă din 1976, starea de sănătate a 20.000 de danezi, cu vârste între 20 și 93 de ani. Dintre aceștia, echipa condusă de Schonhr a investigat un subgrup de 2.000 de bărbaţi și femei, care făceau jogging regulat de peste 35 de ani.

Comparativ cu cei care nu făceau jogging din studiul primar, pentru cei 2.000 de alergători, riscul de deces s-a redus cu 44%. Cercetătorii au descoperit că ideal este alergatul la pas moderat, timp de o oră până la două ore și jumătate, împărţite în 2,3 sesiuni, pe săptămână.

Potrivit rezultatelor, jogging-ul are multiple beneficii pentru organism: îmbunătăţeşte consumul de oxigen, reduce tensiunea arterială, previne obezitatea, îmbunătăţeşte funcţia cardiacă şi starea de spirit.