4 greşeli pe care le comitem atunci când mâncăm

328

Dacă eşti primul care se ridică de la masă, nu mesteci mâncarea suficient sau mănânci mult şi pe nerăsuflate, înseamnă că şi tu comiţi câteva din greşelile legate de alimentaţie. Află care sunt cele mai nocive obiceiuri pe care le avem atunci când luăm masa şi cum pot fi acestea înlăturate.

Chiar dacă ai mâncat suficient, s-ar putea să nu îţi dai seama de acest lucru în primă fază, pentru că senzaţia de saţietate este percepută în creierul uman abia la 20 de minute după ce ţi-ai umplut stomacul, notează Prevention. Din această cauză, avem tendinţa de a consuma mai multă mâncare decât avem nevoie, iar dacă adăugăm şi factorul de foame acută, atunci efectele sunt devastatoare. Consecinţele se văd atât în surplusul de kilograme, cât şi în apariţia problemelor gastrointestinale. Iată care sunt cele mai proaste obiceiuri de alimentaţie şi cum le poţi îndrepta.

În cazul în care eşti primul care se ridică de la masă înseamnă că ai tendinţa de a mânca pe nerăsuflate. Pe lângă faptul că nu îţi iei timp de a savura mâncarea din farfurie, nici nu vei sesiza cât ai mâncat şi, deci, probabil că vei avea tendinţa să consumi mai mult decât ai nevoie. Soluţia este să încerci să mănânci mai încet, socotind cam 1-2 minute între înghiţituri.

Dacă încarci furculiţa cu o cantitate prea mare de mâncare, care abia îţi intră în gură, probabil că, de asemenea, vei mânca mai repede şi chiar vei mesteca superficial alimentele. Încearcă să segmentezi mâncarea din furculiţă în porţii mai mici, pentru a prelungi durata mesei şi a evita problemele pe care mâncatul pe fugă sau rapid le aduc.

Obiceiul de mai sus poate conduce către o altă greşeală de consum, anume mestecarea superficială a alimentelor. Acordă-ţi timp să savurezi mâncarea, mestecând de mai multe ori. Acest lucru contribuie la o digestie mai uşoară şi îţi permite să te bucuri de mâncarea din farfurie, lăsându-te să apreciezi fiecare aromă în parte şi să trăieşti senzaţiile pe care le oferă gustul alimentelor.

O altă greşeală de consum este mâncatul pe nerăsuflate, înghiţitură după înghiţitură. Prelungeşte-ţi masa acordându-ţi 2-3 minute de pauză la fiecare câteva înghiţituri.