Surprizele din farfurie

570

Etichetele de pe ambalaje te ajută să alegi produsele benefice unui stil de viaţă sănătos, dar, în unele cazuri, citirea lor nu e de ajuns. Iată câteva lucruri de care ar trebui să ţii cont, pentru a face alegerile potrivite atunci când mergi la cumpărături.

Pentru cei care vor să evite consumul sau excesul de cofeină, varianta cafelei decofeinizate poate părea o alegere bună. Cu toate acestea, în general, în urma procesului de decofeinizare este eliminată aproximativ 97% din cantitatea de cofeină. În urma unei analize a 36 de cești de cafea provenind din șase cafenele, experţii de la Consumer Reports au descoperit că acestea conţineau urme de cofeină. Mai mult, substanţa poate fi regăsită și în alte produse, precum ceaiul, ciocolata, anumite gume de mestecat, în suplimentele alimentare sau în anumite pastile.

„Un măr pe zi ţine doctorul departe", atâta timp cât eviţi să mănânci seminţele acestui fruct, care conţin un compus periculos cunoscut sub numele de ciadină. Această substanţă produce un fenomen care poate fi descris drept o formă de asfixiere moleculară, a explicat dr. Kenneth M. Olsen, de la Universitatea Washington din St. Louis. Substanţa poate fi găsită și în alte produse, precum sâmburii piersicilor și ai caiselor, ori în fasolea lima. Cu toate acestea, pericolele apar în urma unui consum ridicat. Pentru un copil, ingerarea a cel puţin 10 sâmburi de piersici poate fi fatală, potrivit unui raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.

Mesajul care îţi indică faptul că un aliment are zero grăsimi nesaturate, nu spune neapărat că acest element nu există în produsul pe care îl achiziţionezi. Atunci când cantitatea grăsimilor (parţial) hidrogenate nu trece de 0,5 grame per porţie, ele pot fi aproximate cu zero. Pe același principiu, produsele inscripţionate cu mesajul „fără zahăr" sau „sugar free" pot conţine de fapt zahăr sau îndulcitori artificiali, dacă într-o porţie există mai puţin de jumătate de gram de zahăr.

Nu în ultimul rând, deși consumul de legume crude este indicat pentru că astfel își păstrează proprietăţile, anumite produse devin mult mai valoroase atunci când ele sunt gătite. Este, de exemplu, cazul roșiilor, care devin mult mai bogate în licopen (substanţă care contribuie la prevenirea cancerului) după prepararea termică, au observat experţii de la Universitatea Cornell. De asemenea, spanacul și ciupercile sunt mult mai valoroase după ce au fost gătite, scrie publicaţia Health.

Citește și: Ingrediente dezgustătoare din produsele alimentare