Obiceiuri sănătoase care îţi iau mai puţin de 10 minute

480

Găsim tot felul de scuze pentru a ne justifica lipsa de atenţie faţă de propria sănătate. Ba că nu avem timp să luăm micul dejun sau se ne pregătim o masă sănătoaseă, ba că nu mai avem când să facem puţină mişcare, iar lista continuă.

Pentru cei care se plâng de faptul că ziua este mult prea scurtă pentru volumul de treburi pe care îl au de făcut, Huffington Post a colectat câteva idei de obiceiuri sănătoase, care iau puţin timp, dar fac mult bine organismului.

Râzi timp de 60 de secunde pe zi şi vei elibera o cantitate suficientă de endorfine încât să devii mai relaxat. Mai mult, dacă zâmbeşti în mod constant, contribui pozitiv la reglarea tensiunii arteriale. Râsetele ne fac, deci, să trăim mai mult şi mai bine!

Când ai spus ultima dată „mulţumesc"? Acest obicei îţi protejează inima, arată un studiu întocmit în 1995. Mai mult, îţi întăreşte sistemul imunitar şi te ajută să ai un somn mult mai odihnitor. În plus, acest gest simplu generează sentimente pozitive și în cel care primește mulţumirea.

Acordă-ţi măcar cinci minute pe zi pentru a face puţină mişcare. Ben Greenfield, expert în fitness, îţi recomandă un program simplu, care include 25 de sărituri, 20 de abdomene, 15 genuflexiuni făcute încet, 10 flotări făcute, de asemenea, încet şi 10 repetări ale mişcărilor ghemuit, împingere şi salturi.

De asemenea, în loc să iei liftul, fă mişcare utilizând scările. Chiar dacă o să ţi se pară că nu economiseşti timp, vei arde câteva calorii bune, lucru care te va ajuta să nu iei în greutate.

Fă-ţi timp să îţi prepari un mic dejun sănătos, hrănitor şi valoros pentru sănătate. Durează mai puţin de 10 minute şi te va ajuta să eviţi capcanele unor gustări nesănătoase pe parcursul zilei sau ale mâncatului în exces la masa de prânz.

Nu în ultimul rând, un „somn de frumuseţe" de doar 10 minute în timpul zilei te ajută să îţi creşti productivitatea, susţine James Maas, profesor şi şeful catedrei de psihologie de la Universitatea Cornell, într-un articol apărut în publicaţia Huffington Post. Dacă ai mai mult timp la dispoziţie, îţi poţi prelungi somnul până la cel mult 30 de minute, dar este important să nu treci de această perioadă, susţine dr. Lawrence Epstein, co-autorul lucrării „Ghidul Şcolii Medicale Harvard pentru un Somn Odihnitor" (The Harvard Medical School's Guide to a Good Night's Sleep). Rişti să cazi într-un somn mult mai profund, iar când te vei trezi, te vei simţi ameţit şi lipsit de putere.

Iată câteva trucuri simple care te ajută să să te menţi sănătos. Avantajul este că, pentru a le îndeplini, ai nevoie de cel mult zece minute!