Secretul care crește beneficiile unei plimbări

1433

Mersul pe jos este o metodă bună de a face mișcare și de a-ţi păstra sănătatea, însă un anumit element, legat de modul în care mergi, poate aduce beneficii majore pentru sănătatea ta, arată un studiu efectuat de experţii de la Universitatea de Tehnologie din Durban, publicat în Journal of Physical Activity & Health.

Cercetătorii au rugat 70 de persoane cu o vârstă medie de 32 de ani, să poarte un pedometru timp de patru zile, pentru a analiza două elemente: numărul pașilor făcuţi și intensitatea mersului. Pe baza acestor factori, la sfârșitul experimentului, voluntarii au fost grupaţi în trei categorii: cei care parcurgeau mai puţin de 5.000 de pași zilnic, cei care efectuau peste 5.000 de pași în stil non-aerobic (sub 60 de pași pe minut, într-o plimbare de cel mult un minut) și cei care efectuau mai mult de 5.000 de pași în stil aerobic (mai mult de 60 de pași pe minut, într-o plimbare de cel puţin 60 de secunde).

Apoi experţii au analizat câteva aspecte legate de sănătatea participanţilor, precum tensiunea arterială, procentul grăsimii din corp, circumferinţa taliei și indicele de masă corporală. De asemenea, ei au evaluat și valoarea indicelui VO2max, prin care poate fi apreciat nivelul de oxigen folosit într-un minut de exerciţii fizice.

Rezultatele finale au arătat că persoanele care au avut un mers mai vioi au obţinut cele mai bune scoruri în cazul tuturor aspectelor legate de sănătate. De aceea, experţii subliniază importanţa intensităţii efectuării pașilor pentru obţinerea unor beneficii mult mai mari pentru sănătate de pe urma mersului pe jos.

Și experţii de la Mayo Clinic subliniază avantajele mersului vioi. „Cu cât mergi mai repede, mai departe și mai frecvent, cu atât beneficiile sunt mai mari". Ei notează că mersul vioi contribuie atât la păstrarea unei greutăţi normale, întărirea oaselor sau protejarea de anumite boli cronice (diabet, hipertensiune arterială), cât și la îmbunătăţirea stării de spirit, a coordonării și a echilibrului.

De asemenea, într-un studiu publicat în jurnalul PLOS One, autorii scriau că „în scopul prevenirii, mersul mai intens (grăbit) ar putea reduce riscul dezvoltării afecţiunilor, dincolo de cel obţinut doar prin mersul pe distanţe lungi".