Besse Cooper, cea mai vârstnică persoană din lume, a murit în urmă cu o săptămână la vârsta de 116 ani. Secretul longevităţii? În cuvintele ei: „mi-am văzut de treabă şi nu am mâncat mâncare fast food".

În afară de aceste sfaturi simple, cercetările de până acum au relevat câteva mijloace inedite care ajută la menţinerea tinereţii trupului şi minţii.

În primul rând, cercetătorii susţin că activităţile care solicită creierul sunt indicate pentru longevitate. Doctorul gerontolog Marios Kyriazis, care a lansat conceptul de medicină anti-îmbătrânire, susţine că cititul invers sau folosirea mâinii opuse la scris pot ajuta la reconstruirea celulelor nervoase.

Apoi, o dietă bogată în antioxidanţi nu doar că îmbunătăţeşte sănătatea, dar şi prelungeşte viaţa. În mod special, alimentele de culoare roşie şi ceapa sunt benefice pentru longevitate. De exemplu, ardeii iuţi roşii, roşiile sau sfecla roşie sunt alimente care gătite, secretă substanţe ce pot lupta împotriva cancerului sau a bolilor de inimă, afirmă doctorul Susan Jebb, potrivit Daily Mail.

Consumul de ceapă este un alt mijloc prin care oricine îşi poate îmbunătăţi sănătatea şi implicit creşte longevitatea. Ceapa reduce riscul de apariţie a cancerului ovarian sau a celui de gât, conţinând multe substanţe antioxidante, potrivit sursei citate.

Un al treilea mod inedit de a avea o viaţă cât mai lungă este comunicarea la timp a problemelor, atât în cuplu, cât şi în celelalte relaţii. Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au arătat că persoanele care nu reuşesc să îşi rezolve problemele prezintă un risc cu 26% mai mare să moară prematur.

O a patra metodă ciudată care se spune că ajută la longevitate este respiratul printr-un pai. Doctorul Mike Moreno, autor al cărţii „Planul de 17 zile pentru a opri îmbătrânirea" este de părere că doar câteva minute de respirat zilnic printr-un pai îmbunătăţesc capacitatea plămânilor.