De ce e important să dormi chiar și 20 de minute

527

Conform unor studii recente, un pui de somn de numai 20 de minute poate crește performanţa creierului, susţin experţii.

Conform unor studii recente, un pui de somn de numai 20 de minute poate crește performanţa creierului, susţin experţii.

Dr. Jessica Payne, neurolog cognitiv și profesor asistent la Universitatea din Notre Dame susţine că prelungirea somnului cu până la 20 de minute este secretul care poate crește performanţa chiar și de trei ori, scrie Forbes. Chiar și un pui de somn de 10-20 de minute poate contribui la creșterea abilităţilor cognitive.

„Poţi obţine beneficii incredibile chiar dintr-un somn de 15-20 de minute. Îţi resetezi sistemul și obţii o creștere a vigilenţei și a performanţei creierului. Asta este ceea ce au cu adevărat nevoie unii oameni pentru a opri somnolenţa și a obţine un plus de energie", a declarat dr. Sara C. Mednick, autoarea cărţii Take a Nap! Change Tour Life, pentru Web MD.

Cele 20 de minute de moţăială sporesc atât vigilenţa, cât și abilităţile de învăţare motrice, precum cântatul la pian, dar contribuie și la îmbunătăţirea memoriei în ceea ce privește întâmplările, locurile sau chipurile, punctează dr. Mednick pentru Wall Street Journal. Totodată, un pui de somn de până la o oră și jumătate sporește creativitatea, dar și performanţele memoriei emoţionale și procedurale.

Cu toate acestea, este important ca perioada din timpul zilei dedicată unui somn ușor să nu fie programată prea târziu, întrucât ar putea influenţa somnul din timpul nopţii. Ideal este ca minutele dedicate somnului să fie cuprinse în intervalul 13:00 și 16:00, susţin experţii.