3 motive bune pentru a face sport

744

Durerile musculare, oboseala, puţinul timp liber pe care îl avem la dispoziţie sau chiar lenea sunt doar câteva motive pentru care neglijăm activitatea fizică, cu toate că aceasta este unul din lucrurile de bază care ne menţine sănătoşi, energici şi plini de viaţă.

Oricare ar fi motivul pentru care eviţi exerciţiile fizice, nu scăpa din vedere faptul că, practicarea regulată a sportului pe o perioadă mai lungă de timp te poate ajuta să faci mai uşor pasul de a te ridica de pe canapeaua confortabilă, notează Live Science. Mulţi oameni ajung chiar să aştepte cu nerăbdare acele momente în care pot face mişcare. Pentru a ajunge însă în această fază, trebuie să îţi iei un angajament pe care să îl respecţi şi să nu te aştepţi la rezultate miraculoase care apar peste noapte, pentru a nu te descuraja.

Dacă nu eşti încă suficient de hotărât să te ridici din fotoliu şi să aloci câteva zeci de minute activităţii fizice, iată câteva motive adunate de Live Science care ar putea să te determine să iei o decizie.

În primul rând, exerciţiile fizice te pot ajuta în procesul de învăţare. Un studiu publicat în jurnalul PLOS One anul trecut arăta că persoanele care au făcut sport imediat după ce au terminat o sesiune de învăţat au reţinut mai multă informaţie decât cei care au făcut mişcare înainte de a învăţa sau n-au făcut mişcare deloc.

Dacă îţi doreşti să trăieşti mai mult (şi mai bine), atunci ai grijă să îţi rezervi cel puţin un sfert de oră pentru a face câteva exerciţii fizice. Cu ajutorul a doar 15 minute de activitate fizică pe zi îţi poţi prelungi durata de viaţă cu trei ani, arăta un studiu apărut în 2011, în jurnalul Lancet.

Cu toţii ne dorim să ne simţim şi să arătăm bine, iar practicarea sportului ne poate ajuta în acest sens. Exerciţiile fizice ne ajută să ardem grăsimile, să ne consolidăm musculatura şi astfel să ne sculptăm corpul mult visat. Pe lângă faptul că vei arăta grozav, te vei simţi excelent deoarece atunci când faci mişcare creşte secreţia de endorfine sau moleculele fericirii, arată Mayo Clinic. De asemenea, un program regulat de exerciţii fizice poate înlătura uşoarele stări de stres, depresie şi anxietate, contribuind la creşterea calităţii somnului. În acelaşi timp, îţi poţi spori sau redobândi încrederea în tine.