9 obiceiuri de urmat dacă vrei să te menţii în formă

8540

Fie că vrei să slăbeşti sau doar să te menţii la greutatea pe care o ai, este important să adopţi câteva obiceiuri simple care să te motiveze să urmezi o dietă alimentară sănătoasă şi să îţi respecţi planul de exerciţii fizice. Află câteva din obiceiurile celor mai în formă oameni.

1. Regula 90/10 – Este o regulă care îţi oferă o „portiţă de scăpare”, din când în când, pentru „poftele tale nesănătoase”. Astfel, 90% din timp este important să practici obiceiurile sănătoase adoptate, notează Life Fitness. În proporţie de 10% însă, poţi face excepţie de la regulă şi poţi gusta, de exemplu, o felie subţire de tort.

2. Înlocuieşte-ţi poftele nesănătoase cu unele sănătoase – Atâta timp cât respecţi prima regulă, micile tentaţii nesănătoase sunt permise, deoarece ele sunt doar plăceri ocazionale, nu zilnice. Dacă însă îţi este greu să renunţi la gustările pline de calorii, caută alternative sănătoase la acestea. De exemplu, dacă chipsurile sunt slăbiciunea ta, ai putea să le înlocuieşti cu floricele din porumb preparate acasă, cu cât mai puţin ulei şi cât mai puţină sare.

3. Regula celor două zile – Exerciţiile fizice joacă un rol important atât pentru sănătatea noastră, cât şi în procesul de slăbire şi menţinere a greutăţii, de aceea este important să îţi aloci timp pentru această activitate zilnic. Dacă agenda sau evenimentele neplănuite nu îţi permit o oră de activitate fizică zilnic, propune-ţi să nu treacă două zile la rând fără să fi făcut sport.

5. Fă exerciţii fizice cât mai variate, care să îţi stimuleze întregul corp. Nu te limita numai la exerciţiile cardio, include şi exerciţii pentru forţă şi flexibilitate.

6. Nu sări peste micul dejun! De exemplu, atleta Sanya Richards-Ross, câştigătoarea a două medalii de aur la Jocurile Olimpice desfăşurate anul trecut la Londra, spune că ea nu sare niciodată peste cea mai importantă masă a zilei, notează Huffington Post. Micul dejun ne oferă energia necesară pentru a începe ziua, ne ajută să ne menţinem colesterolul şi glicemia la un nivel optim şi ne îmbunătăţeşte performanţele cognitive.

7. Ai grijă de calitatea somnului tău! Orele pe care le dormim joacă un rol important în întărirea sistemului imunitar, a metabolismului nostru şi au efecte asupra sănătăţii întregului nostru organism.

8. Nu te compara cu ceilalţi! Fiecare dintre noi este unic, de aceea evită să compari corpul tău cu cel al prietenilor tăi, ori cu cel al modelelor şi vedetelor care apar în paginile revistelor şi la televizor. În schimb, găseşte-ţi propriul standard. Descoperă când şi cum te simţi tu cel mai bine.

9. Învaţă să priveşti orele de sport cu plăcere! Exerciţiile fizice nu ar trebui să fie o corvoadă, ci o modalitate prin care fiecare dintre noi contribuie la sporirea sănătăţii şi, de ce nu, la conturarea siluetei mult dorite. Orele petrecute făcând sport sunt o investiţie în propria persoană şi în propria sănătate.

Nu în ultimul rând, adoptă o atitudine pozitivă, notează Life Fitness. Acest lucru te va ajuta să îţi menţii o stare de spirit optimistă şi să priveşti întotdeauna partea plină a paharului. Astfel, vei putea observa chiar şi micile progrese pe care le-ai făcut de când ai integrat obiceiurile sănătoase în viaţa ta. Mai mult, gândurile pozitive ne determină să avem acţiuni pozitive.