Strategii eficiente pentru un sistem imunitar puternic

305

Un sistem imunitar puternic este esenţial atât pentru a te proteja de afecţiunile sezonului rece, cât și de bolile cronice care îţi pot periclita viaţa. Iată câteva metode prin care îţi poţi întări imunitatea.

Dieta influenţează semnificativ puterea sistemului tău imunitar. De aceea, fructele și legumele colorate, bogate în antioxidanţi, minerale și nutrienţi nu trebuie să lipsească din farfuria ta. Printre antioxidanţii benefici imunităţii se numără beta-carotenul (regăsit în morcovi, roșii, mandarine, grapefruit roz, spanac, mango sau cartofi dulci), vitamina C (în broccoli, kiwi, mango, portocale, roșii, grapefruit sau fructe de pădure) și vitamina E (în borccoli, morcovi, mango, nuci, papaya, spanac sau seminţe de floarea-soarelui), scrie Web MD. Zincul (în fasole, nuci, fructe de mare și scoici, cereale integrale și lactate) și seleniul (în ton, carne de pasăre sau produse din cereale integrale) sunt, de asemenea, esenţiale unei diete de fortifiere a imunităţii.

Pe de altă parte, specialiștii recomandă evitarea zahărului în exces (100 de grame de zahăr diminuează abilitatea globulelor albe de apărare a organismului cu 40%) și a băuturilor alcoolice.

Sportul este, de asemenea, esenţial pentru întărirea imunităţii, subliniază experţii de la Universitatea de Stat New Mexico. În acest sens, ei recomandă alocarea a 30 de minute de cinci ori pe săptămână pentru a face mișcare. O variantă simplă și cu multiple beneficii pentru sănătate este plimbarea la pas vioi. Femeile însărcinate, persoanele care au probleme de sănătate sau care au peste 35 de ani și duc o viaţă sedentară sunt sfătuite să se consulte cu medicul specialist înainte de a începe un program de sport.

Un alt element important pentru protejarea sistemului imunitar este spălatul pe mâini regulat, cu apă și săpun. Deși această activitate pare banală, un studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea de Stat Michigan a arătat că 95% dintre participanţi nu se spală pe mâini corect. Pentru a îndepărta eficient bacteriile, activitatea trebuie să dureze circa 15-20 de secunde. Ei au observat însă că, în medie, intervalul alocat curăţării mâinilor de microbi durează doar șase secunde.

De asemenea, muzica îţi poate întări sistemul imunitar. Melodiile care te fac să vibrezi, dar mai ales compunerea de piese muzicale au acest efect asupra organismului tău, arată studiile citate de publicaţia Shape. „Trucul este să găsești muzica aceea care îţi calmează sufletul", precizează dr. Lee Berk, profesor asistent de medicină a familiei de la Universitatea din California, Irvine.

Pe lista strategiilor care îţi întăresc sistemul imunitar se numără evitarea stresului, a zgomotelor puternice, adoptarea unei atitudini pozitive, de concentrare asupra părţii pline a paharului, relaxarea și râsul, scrie Shape.