Durata și calitatea vieţii tale depind, într-o mare măsură, de tine și de obiceiurile adoptate care te pot ajuta să ai un trai lung și să îţi păstrezi vitalitatea și sănătatea „până la adânci bătrâneţi". Află câteva dintre secretele care te ajută să trăiești mai mult și să câștigi astfel timp valoros pentru a te bucura de tot ceea ce te înconjoară.

Dr. Lester Breslow, unul dintre cei mai importanţi cercetători care au demonstrat că modificarea obiceiurilor zilnice pot contribui semnificativ la creșterea speranţei de viaţă, a lăsat moștenire șapte reguli simple pentru o viaţă longevivă.

În urma unui demers la care au luat parte aproape 7.000 de voluntari, expertul, care a trăit 97 de ani, a ajuns la concluzia că persoanele care adoptă cel puţin șase dintre aceste rutine trăiesc chiar și cu 11 ani mai mult decât cei care se rezumă la maximum trei, scrie NY Times. Mai mult, studiile de monitorizare au arătat că starea de sănătate a adulţilor de 60 de ani care au adoptat cele șapte obiceiuri a fost similară celei înregistrate în rândul persoanelor de 30 de ani care au urmat cel mult trei dintre acestea, punctează scriitoarea Barbara Hannah Grufferman. Ea a dezvăluit aceste șapte obiceiuri enunţate de dr. Lester:

1. „Dormi bine șapte, opt ore pe noapte."2. „Fă sport timp de 30 de minute, de mai multe ori pe săptămână. Mersul pe jos la pas vioi este o alegere de top."3. „Mănâncă moderat pentru a-ţi menţine greutatea în raport cu înălţimea."4. „Mănâncă în fiecare dimineaţă micul dejun."5. „Mănâncă regulat, fie că sunt două mese pe zi, trei sau cinci. Orice ai face în mod normal, păstrează-ţi obiceiurile, pentru că regularitatea vieţii și moderaţia în ceea ce privește consumul de alimente, somnul și activitatea fizică fac diferenţa."6. „Nu consuma alcool deloc sau bea cu moderaţie."7. „Nu fuma."

Conștiinciozitatea este, de asemenea, un alt element esenţial unei vieţi lungi, arată concluziile Proiectului Longevităţii, citat de US News. De-a lungul a 80 de ani, autorii studiului au urmărit viaţa a 1.500 de copii. Ei au analizat multiple aspecte ale vieţii lor, de la sănătate, atitudini, credinţe sau familie. Rezultatele au arătat că voluntarii caracterizaţi de prudenţă și conștiinciozitate au avut și cea mai mare speranţă de viaţă. Fenomenul ar putea fi datorat tendinţei persoanelor conștiincioase de a fi mai atenţi atât în ceea ce privește sănătatea lor, cât și în ceea ce privește cariera și relaţia de cuplu, în raport cu ceilalţi.

De asemenea, viaţa spirituală influenţează longevitatea, arată un studiu la care au luat parte adulţi de peste 65 de ani, citat de Web MD. În urma demersului care a durat 12 ani, experţii au observat că participanţii care frecventau cel puţin o dată pe săptămână biserica au avut un risc mult mai scăzut de a deceda pe parcursul studiului, în raport cu cei care nu participau la slujbele religioase. De asemenea, beneficiile au fost vizibile și în ceea ce privește sistemul lor imunitar. Fenomenul ar putea fi datorat legăturilor sociale legate în cadrul comunităţilor religioase. Pe de altă parte, studiile au arătat că izolarea poate avea efecte dezastruoase asupra sănătăţii fizice și psihice ale singuraticului.

Sursă foto: stockvault.net