Medusoid- meduza creată în laborator pentru studierea inimii la om

Folosind celule prevelate de la şoareci şi de la un polimer de silicon, cercetătorii de la Universitatea Harvard au reuşit să creeze o meduză care ştie să înoate, cu numele Medusoid.

Meduza este mai mult decât o curiozitate a bioingineriei. Ea este o pompă biologică naturală, care funcţionează ca inima la om, fiind un model foarte bun pentru studierea fiziologiei cardiace, anunţă Livescience.

Idea i-a venit lui Kenvin Kit Parker în 2007, când era preocupat de funcţionarea inimii. Întâmplător a observat mişcarea unor meduze şi a înţeles că studierea acestor organisme i-ar putea oferi răspunsurile căutate, pentru că ele se mişcă în mediul acvatic funcţionând tot ca nişte pompe.

„M-am gândit că pot să construiesc aşa ceva", a declarat el. Împreună cu cei de la California Institute of Technology, Parker a organizat celulele prelevate din miocardul şoarecilor şi siliconul într-un model care imită structura unei meduze reale. Au introdus-o într-un bazin plin cu un fluid cu bună conductibilitate electrică şi au dat un şoc electric. Rezultatul este o creatură care înoată şi pulsează, asemenea unei meduze reale, fără însă a se hrăni şi reproduce.

„Ideea este de a observa o pompă musculară care este diferită de inimă sau de alt organ muscular natural, şi de a căuta acele similarităţi fundamentale sau principii de design care sunt comune" a declarat Parker pentru LiveScience.

El doreşte să folosească experimentul pentru dezvoltarea unei noi generaţii de medicamente cardiovasculare şi pentru crearea unor noi inimi artificiale.

Rezultatele acestui experiment sunt publicate în revista Nature Biotechnology.