Vacile modificate genetic oferă lapte fără lactoză și cu Omega 3

Oamenii de știinţă chinezi au modificat genetic vaci pentru a produce lapte cu un conţinut scăzut de lactoză, și cu un conţinut mare de Omega 3 sperând ca această descoperire să revoluţioneze piaţa laptelui informează cotidianul Daily Mail.

Oamenii de știinţă chinezi au modificat genetic vaci pentru a produce lapte cu un conţinut scăzut de lactoză, și cu un conţinut mare de Omega 3, sperând ca această descoperire să revoluţioneze piaţa laptelui informează cotidianul Daily Mail.

În cadrul proiectului, o primă echipă a modifcat embrionii vacilor, inserând gene de la bacterii, pentru a produce laptele cu un conţinut de Omega 3, de obicei regăsit în peşte şi considerat foarte sănătos pentru inimă.

„Abordarea este eficientă şi economică pentru a satisface cererea tot mai mare de acizi graşi polinesaturaţi – Omega-3", a afirmat Dr. Li Guang-Peng de la Universitatea din Mongolia.

O a doua echipă de la aceeași universitate a inserat embrionii modificaţi genetic în uterul a trei vaci care au născut în luna aprilie trei viţei. Doar unul a supravieţuit – numit de către cercetători Lucks – și se așteaptă ca acesta să poată produce lapte cu un nivel scăzut de lactoză, în maxim doi ani.

„Cei mai mulţi oameni suferă de intoleranţă la lactoză, în diferite grade. Suntem în încearcarea de a produce o vacă care să ofere lapte cu un nivel scăzut de lactoză pentru aprovizionarea pieţei. Sperăm să-l comercializăm în viitor", a afirmat Dr Zhou Huanmin, director la Universitatea din Mongolia.