5 alimente bogate în potasiu

5296

Alimentele bogate în potasiu ne ajută să ne protejăm sănătatea, asigurând funcţionarea optimă a celulelor corpului nostru, a organelor şi ţesuturilor, ferindu-ne de anumite boli cronice. De aceea, îţi propunem o listă cu câteva fructe şi legume bogate în acest mineral esenţial pentru o viaţă sănătoasă.

Potasiul contribuie la scăderea tensiunii arteriale, ferindu-te de riscul apariţiei bolilor cardiace sau a unui accident vascular cereral şi, în acelaşi timp, contribuie la creşterea rezistenţei oaselor, micşorează riscul dezvoltării pietrelor la rinichi şi asigură o bună funcţionare a creierului, a sistemului nervos şi a muşchilor, notează Web MD.

Potasiul se găseşte în mod natural în anumite fructe şi legume, iar publicaţia Health a întocmit o listă cu astfel de alimente pe care le poţi consuma pentru a-ţi asigura cantitatea necesară din acest mineral.

Cea mai bogată sursă de potasiu se găseşte în cartofii dulci. De exemplu, un cartof de circa 146 de grame are 694 de miligrame de potasiu, conform Orientărilor Dietetice pentru Americani din 2005. Este de asemenea bogat în fibre şi betacaroten.

Sucul proaspăt de morcovi este o alegere bună pentru cei care vor să îşi asigure doza optimă de potasiu.

Pasta de tomate este o altă sursă importantă de potasiu. Un sfert de ceaşcă de pastă are 664 de miligrame, cu peste 250 de miligrame mai mult decât sucul de roşii proaspăt.

Pe lângă faptul că este extrem de hrănitor, conţine calciu, mai multe tipuri de vitamina B şi acid folic, sucul din portocale proaspăt stoarse este bogat în potasiu.

De asemenea, prunele uscate asigură organismului o cantitate importantă de potasiu şi, în acelaşi timp ajută la întărirea oaselor.

Alte alimente bogate în acest mineral sunt sfecla de zahăr, mazărea, iaurtul, laptele, peştele, soia sau bananele.

Atenţie, însă, doza de potasiu nu ar trebuie să depăşească 4.700 de miligrame pe zi în cazul adulţilor, recomandă experţii, pentru că altfel pot apărea complicaţii.