Eşti condamnat să faci gripă în fiecare iarnă? „O fărâmă de prevenţie valorează cât tot leacul”, spune profesorul de microbiologie şi patologie, Philip Tierno, de la Centrul Medical Langone.

Dacă nu crezi în vaccinul antigripal, atunci este bine să încerci să îşi întăreşti sistemul imunitar cât mai bine, pe cale naturală. Şi pentru că un sfat valorează mai mult decât o mie de reproşuri, Huffington Post a pregătit o listă de măsuri naturale de protejare a sănătăţii.

Totul începe cu spălatul pe mâini, o activitate pe cât de des menţionată de medici, pe atât de mult subestimată de pacienţi. Până la 80% dintre infecţii se transmit prin contact, punând mâna acolo unde au pus şi alţii mâna după ce au strănutat, tuşit etc.

Nopţile pierdute vor contribui la slăbirea sistemului imunitar, deoarece în timpul somnului celulele afectate se vindecă, luptând împotriva infecţiilor.

Exerciţiile fizice determină creşterea activităţii unui anumit tip de celule albe din sânge, care atacă virusuri. Medicii recomandă o oră pe zi, care poate să includă şi mersul pe jos până la muncă sau urcatul pe scări şi care nu este nevoie să fie în formă continuă.

Asigurarea cantităţii potrivite de minerale şi nutrienţi, ca parte a dietei zilnice oferă siguranţă că organismul este mereu în condiţie optimă pentru a lupta împotriva bolii. Asta înseamnă un consum redus de produse bogate în zahăr şi grăsimi, dar mai multe fructe, legume şi proteine slabe. Pentru lupta împotriva gripei, zincul este un nutrient faimos, deoarece blochează într-o anumită măsură accesul virusurilor la celule.

Apa este un alt factor cheie pentru protecţia împotriva infecţiilor virale. Aerul de interior este mult mai uscat iarna, decât în restul anului şi mult prea uscat pentru ca organismul să funcţioneze la parametri optimi. De aceea dr. Tierno subliniază faptul că trebuie să fim atenţi să fim mereu hidrataţi.