Aproximativ 40% dintre români suferă de hipertensiune arterială. Statisticile plasează România printre primele locuri în topul ţărilor europene în ceea ce privește rata deceselor cauzate de bolile cardiovasculare. Cifrele îngrijorătoare subliniază importanţa adoptării unor strategii eficiente pentru reducerea tensiunii arteriale.

În ceea ce privește dieta, experţii de la Mayo Clinic încurajează consumul de fructe, legume, produse lactate degresate, cereale integrale și reducerea alimentelor bogate în grăsimi saturate și colesterol. Afinele, cartofii, seminţele de in, spanacul, bananele, avocado, fasolea, usturoiul sau peștele sunt doar câteva alimente care te ajută să îţi păstrezi tensiunea arterială la un nivel optim.

Persoanele care suferă deja de hipertensiune arterială, diabet, afecţiuni cronice renale, ori au peste 51 de ani, sunt sfătuite să micșoreze cantitatea de sare consumată zilnic la mai puţin de 1.500 de miligrame.

De asemenea, specialiștii avertizează asupra consumului exagerat de alcool. Aceste băuturi pot crește nivelul tensiunii arteriale și, totodată, pot diminua eficienţa tratamentului prescris de medic pentru reducerea hipertensiunii. Reducerea consumului de băuturi pe bază de cofeină și eliminarea fumatului sunt, totodată, elemente importante în scopul micșorării tensiunii arteriale.

Atingerea unei greutăţi normale și practicarea sportului contribuie la reglarea nivelului tensiunii. Experţii recomandă persoanelor să își aloce în cât mai multe zile o jumătate de oră, până la o oră de activitate fizică.

Muzica ajută, de asemenea, la reducerea nivelului tensiunii, au observat cercetătorii de la Universitatea din Florence, scrie Prevention. Efectele benefice au fost observate după o singură săptămână de ascultat piese muzicale (din genurile clasic, indian sau celtic), timp de jumătate de oră pe zi. În timp ce s-au delectat cu muzica, voluntarii au fost rugaţi, de asemenea, să execute câteva exerciţii de respiraţie.

Ascultarea muzicii ar putea fi benefică și datorită stării de relaxare pe care o produce, un alt factor important în micșorarea tensiunii arteriale. Apartenenţa într-o comunitare religioasă, concentrarea asupra laturii pozitive a oricărui eveniment sau momentele de reverie sunt doar câteva dintre metodele eficiente prin care poţi înlătura stresul din viaţa ta.

Citește și: Setări mentale pentru o zi fără stres