Care e poziţia corectă a corpului atunci când stai la birou

2628

Adoptarea unei poziţii corecte a corpului atunci când stai la birou este esenţială, mai ales în cazul celor care ajung să petreacă opt ore sau chiar mai mult aşezaţi pe scaun. Acest lucru te scuteşte de durerile de gât, de umeri sau de spate, îţi măreşte randamentul, dar contribuie şi la îmbunătăţirea metabolismul, notează Greatist.

O postură corectă a corpului poate aduce o mulţime de beneficii, printre care se numără micşorarea durerilor de spate, a genunchilor, reduce frecvenţa migrenelor, dar şi nivelul cortizolului. În plus, te ajută să respiri mai bine şi poate contribui în mod semnificativ la creşterea capacităţilor mintale, ajutând în acelaşi timp creierul să evalueze corect tot ceea ce se află în jurul său, arată infograficul realizat de Greatist.

Pentru o poziţie corectă a corpului la birou, trage bărbia astfel încât să eviţi tensionarea coloanei vertebrale. O metodă bună pentru a observa care este poziţia corectă a bărbiei este să îţi lipeşti spatele de un perete, având grijă ca şi spatele capului tău să fie sprijinit de acesta. Memorează poziţia bărbia când stai astfel şi foloseşte această postură şi atunci când te aşezi pe scaun.

Ai grijă ca partea de jos a spatelui tău să atingă acea parte a scaunului în care spătarul se uneşte cu zona pe care te aşezi, sfătuieşte Woman’s Day. Poţi folosi o pernă pe care să o plasezi în acea regiune, în cazul în care nu reuşeşti să stai confortabil în această poziţie.

Apoi, relaxează-ţi umerii. În cazul în care aceştia sunt uşor ridicaţi, s-ar putea ca scaunul pe care stai să nu aibă înălţimea corespunzătoare pentru biroul la care lucrezi. De asemenea, braţele trebuie să stea pe lângă corp şi să formeze un unghi de 90 de grade atunci când, de exemplu, scrii ceva. Nu în ultimul rând, ai grijă ca pe parcursul zilei să faci câteva mişcări de tragere a omoplaţilor pe spate, astfel încât pieptul să iasă înainte, arată infograficul realizat de Greatist.

Genunchii trebuie să se afle la o înălţime uşor mai mică decât şoldurile, iar tălpile picioarelor tale trebuie să fie lipite de pământ. Evită pe cât posibil poziţia picior-peste-picior deoarece îngreunează circulaţia sângelui.

Foarte important este ca întrega zonă care porneşte de la şolduri şi se termină la nivelul capului să formeze o linie dreaptă, notează Woman’s Day.